به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۹۴۲
|
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
روشنفکر با اظهار تاسف گفت:‌
وی خواستار اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های شهرک صنعتی سقاوه شامل زیرسازی خیابان، شبکه داخلی برق، گاز و آب شد و ادامه داد: هشت میلیارد تومان برای احداث واحدهای کارگاهی در یاسوج، گچساران و دهدشت اختصاص یابد.

خبردنا: نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از یک دهه از نصب یک تابلو با عنوان شهرک صنعتی سقاوه می‌گذرد و تنها در حد همین تابلو باقی مانده و هنوز خبری از ایجاد زیرساخت‌های لازم نیست.

به گزارش خبردنا، مهدی روشنفکر در نشست با علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: قیمت زمین در این شهرک بدون زیرساخت در آخر سال گذشته افزایش یافته و از متری ۲۰ هزار تومان با تخفیف ۵۰ درصد به ۸۰ هزار تومان افزایش یافته که انتظار می‌رود در این زمینه تدبیری اندیشیده شود.

وی خواستار اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های شهرک صنعتی سقاوه شامل زیرسازی خیابان، شبکه داخلی برق، گاز و آب شد و ادامه داد: هشت میلیارد تومان برای احداث واحدهای کارگاهی در یاسوج، گچساران و دهدشت اختصاص یابد.

روشنفکر با تاکید بر اینکه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد تار عنکبوت گرفته‌اند، یادآور شد: برای برگشت واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه فعال به چرخه چاره اندیشی شود.

رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان این نشست وعده تخصیص اعتبار لازم برای ایجاد زیرساخت‌های شهرک صنعتی سقاوه و ایجاد واحدهای کارگاهی در شهرک‌های صنعتی را داد و به کارشناسان و متولیان امر خواست موضوع را به صورت دقیق بررسی و پاسخ دهند.

وی با اشاره به اینکه هزار کارگاه با هدف توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی کشور احداث می‌شود، بیان کرد: تفاهم نامه‌ای با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری با هدف توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان منعقد شده که در این راستا هزار کارگاه در شهرک‌های صنعتی احداث می‌کنیم.

رسولیان ارتباط فناوری با صنعت را یک ضرورت دانست و افزود: برای گسترش ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها در توسعه صنعتی از جمله توسعه نوآوری باز صنعتی، تسهیل در هم‌رسانی عرضه و تقاضا و ایجاد توسعه زنجیره ارزش صنایع از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: سال گذشته در شهرک‌های صنعتی کشور ۱۱ هزار و ۶۰۰ قرارداد داشتیم و در مجموع پنج هزار هکتار زمین به متقاضیان ایجاد واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی واگذار کردیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: