به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۹۹۰
|
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ستاد استانی کرونا گفت: در شهرستان دنا خطر همچنان وجود دارد که باید به فرماندار و مرکز بهداشت آنجا اخطار داده شود.

به گزارش خبردنا، از یاسوج، احد جمالی در یکصد و سی و دومین نشست استانی ستاد کرونا اظهار کرد: بهترین خبر حرکت منفی منحنی ویروس انگلیسی در کشور است که تلفات زیادی در خود کشور انگلستان با آن همه زیرساخت ایجاد کرده بود.

وی گفت: باید به وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و دانشگاه استان کهگیلویه و بویراحمد خدا قوت گفت که خیز شدید ویروس در یک فاصله کوتاه کنترل شد.

جمالی با بیان اینکه خستگی در رعایت پروتکل های بهداشتی از ابتدای ویروس دیده می شود اما عادی انگاری در ایام نوروز و تجمعات خانوادگی و عزاداری ها مشکل محسوب می شود، گفت: از خانواده هایی که رعایت پروتکل ها را در مراسمات عزا داشتند تشکر و سپاس گذاریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه معاون درمان وزارت بهداشت به مدیریت مسئولان استان اشاره کرد و گفت: خیز کرونا شیب صعودی داشت اما با همکاری مردم و تلاش کادر درمان و مسئولان شاهد سیر نزولی این بیماری بودیم، این همکاری در عرصه های مختلف مانند انتخابات با همکاری مردم مشاهده شد.

جمالی با بیان اینکه ویروس هندی و آفریقایی خطر ساز است، گفت: در شرایط گسترش ویروس هندی و آفریقایی در استان های همجوار بهترین شیوه مقابله استفاده  استفاده از ماسک است.

این مسوول با بیان اینکه کشور در وضعیت مناسب و شیب منفی قرار دارد، گفت: در استان های همجوار بیمارانی با ویروس هندی و آفریقایی  مشاهده شده است بنابراین باید نظارت ها و کنترل های مناسبی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه به فرماندار دنا و رئیس مرکز بهداشت دنا به دلیل عدم نظارت کافی در خصوص تجمعات به آنها  اخطار داده شود ، زیرا سلامت مردم از همه موضوعات مهم تر است، گفت: امروز چالش های مانند تجمعات عزا همچنان وجود دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد  با بیان اینکه انتخابات و نشست های انتخاباتی می تواند ایحاد مشکل کند و ما به عنوان مسئول  ستاد انتخاباتی برخورد خواهیم داشت زیرا سلامت مردم در اولویت است گفت: افزایش  مشارکت در انتخابات باید با برنامه دارای نظم و عقلانی باشد به گونه ای که تهدید کننده سلامت مردم نباشد.

جمالی با بیان اینکه  متاسف می شویم اصناف تعطیل باشد، گفت: با تغییر رنگ بندی ها در شهرستان بویراحمد همچنان پروتکل ها برای بازاریان در نظر گرفته شود.

جمالی گفت: مارگون یک منطقه محروم است اما وضعیت آن بحرانی نشده است و یک منطقه بکر است بنابراین با نظر دانشگاه علوم پزشکی در خصوص فعالیت گروه های جهادی تصمیم گیری خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در آینده ای نزدیک واکسن کرونای داخلی توزیع گسترده خواهد داشت، گفت: اگردستگاه ها و مدیران و همکاری مردم مشاهده شود و کرونا در مقوله های سیاسی جای نداشته باشد می توان شاهد کنترل این بیماری بود

نام:
ایمیل:
* نظر: