به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۰۰۲۵
|
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
وی اظهار داشت: برای تحقق شعار سال این کارگروه با افزایش میدانی بازدیدها از طرح های اقتصادی، جلسات خود در زمینه رفع موانع تولید را در واحد‌های تولیدی و صنعتی دارای مشکل برگزار می‌ کند.

خبردنا : معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: این کارخانه توان اشتغال‌زایی تا بیش از صد نفر را به صورت مستقیم دارد و مشکل آب مصرفی این کارخانه با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی رفع می‌شود.

به گزارش "خبردنا"کارگروه رفع موانع تولید در استان کهگیلویه و بویراحمد برای تحقق شعار سال، دل به ساحل دریای مشکلات کارآفرینان و صنعتگران زده‌اند و جلسات خود در زمینه رفع موانع تولید را در واحد‌های تولیدی و صنعتی دارای مشکل برگزار می‌کنند.

صمیمی‌ دوست با اشاره به شعار سال گفت: کارگروه رفع موانع تولید استان قصد دارد، جلسات خود را در واحد‌های تولیدی اعم از فعال و راکد برگزار کند.

وی اظهار داشت: برای تحقق شعار سال این کارگروه با افزایش میدانی بازدیدها از طرح های اقتصادی، جلسات خود در زمینه رفع موانع تولید را در واحد‌های تولیدی و صنعتی دارای مشکل برگزار می‌ کند.

این جلسه با حضور تعدادی از مدیران بانک ها و دستگاه های اجرایی حوزه اقتصادی به ریاست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری در شهرک صنعتی شماره سه یاسوج در شرکت فرآوران طبیعت کیان برگزار شد تا مسئولان از نزدیک مشکلات را بررسی و چاره اندیشی کنند.

این واحد تولیدی در زمینی به مساحت دو هکتار در شهرک صنعتی شماره سه یاسوج، کمتر از یک سال آغاز عملیات اجرایی آن به مرحله راه‌ اندازی فاز اول و تولید رسیده است.

فعالیت این واحد تولیدی در دو بخش تولید مواد آرایشی و بهداشتی، شوینده و عصاره و اسانس گیاهان دارویی می ‌باشد.
کمبود آب و تسهیلات و حمایت های بانکی خواسته این واحد تولیدی اعلام شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: سرعت پیشرفت کارخانه بسیار مناسب بوده و امیدواریم با تکیه بر دانش علمی مدیریت کارخانه این مجتمع تولیدی به نقطه مطلوب برسد.

صمیمی ‌دوست گفت: این کارخانه توان اشتغال ‌زایی تا بیش از صد نفر را به صورت مستقیم دارد و مشکل تامین آب مصرفی و حمایت ها تسهیلاتی این کارخانه با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی و بانک عامل رفع می ‌شود.

به گفته معاون اقتصادی در این جلسه مصوب شد با همکاری دو بانک ملت و صنعت معدن ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به این واحد تولیدی پرداخت ‌شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد از مناطق برخوردار از منابع انسانی و طبیعی به شمار می‌رود، که با وجود چنین منابعی به عنوان یکی از استان‌های کمتر برخوردار شناخته می‌شود و اما شهرک‌های صنعتی استان امروزه بیش از آنکه صدای تولید و صنعت گوش را آزار دهد، سکوت مطلق آن انسان را به چُرت می‌اندازد.

به گفته احسان عسکری مدرس دانشگاه در رشته اقتصاد، از دلایل عمده عدم موفقیت صنایع در ایران و به تبع آن در استان کهگیلویه و بویراحمد عدم شناخت کافی سرمایه‌گذاران از طرح انتخابی، عدم توجیه فنی، تسهیلات گران‌ قیمت بانکی، عدم تمهیدات لازم برای فروش و …. را می‌توان نام برد.

خانم قره قانی مدیر عامل این واحد تولیدی با اشاره به اینکه فعالیت مجموعه در دو بخش تولید مواد آرایشی و بهداشتی، شوینده و عصاره و اسانس گیاهان دارویی می‌باشد، ادامه داد : فاز اول کارخانه که مربوط به تولید مواد شوینده بوده در حال فعالیت است و فازهای بعدی نیز با تکمیل تجهیزات به چرخه تولید ورود می‌کنند.

این فعال اقتصادی از مشکلات سد راه این مجتمع را کمبود آب و حمایت‌های مالی لازم دانست و گفت: این مجتمع تولیدی برای فعالیت روزانه نیازمند قریب به ۶۰ هزار لیتر است و برای توسعه شرکت و رسیدن به نقطه مطلوب، تولید انبوه و حتی صادرات نیازمند همکاری در پرداخت تسهیلات بانکی هستیم.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: