به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۰۰۳۰
|
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳
روشنفکر در سومین دیدار خود با مخبر دزفولی:
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون برای سومین بار در یک سال اخیر به سراغ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام رفت تا مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود را بررسی کرده و به توسعه کمک کند.

به گزارش خبردنا، مهدی روشنفکر در نشست با محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اظهار داشت: شهرستان های سه گانه بویراحمد، دنا و مارگون با ۳۴۰ روستای بالای ۲۰ خانوار و تعداد زیادی روستاهای زیر ۲۰ خانوار و ۱۰خانوار در زمینه تامین زیرساخت‌ها از جمله راه ارتباطی مناسب، نبود مدرسه، شبکه آبرسانی و بهداشت عمومی با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل فقر امکانات و بیکاری شاهد مهاجرت روز افزون روستائیان به مناطق حاشیه شهرها هستیم، ادامه داد: با وجود ظرفیت‌ها بالقوه در بخش‌های مختلف برای توسعه اشتغال روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نبود مهارت و تسهیلات لازم شاهد افزایش بیکاری در روستاها هستیم.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس یازدهم شورای اسلامی، خواستار ارائه آموزش و مهارت‌های لازم فنی برای کارآفرینی خرد در مناطق روستایی شد و ادامه داد: امیدوارم بزودی شاهد بلند شدن دود کارخانه قند یاسوج بعد از سال‌ها تعطیلی توسط ستاد  اجرایی فرمان حضرت امام باشیم.

روشنفکر همچنین خواستار احداث مدرسه، شبکه آبرسانی، خانه بهداشت و جاده سازی برای روستاهای کمتربرخوردار توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام شد و گفت: برای رفع محرومیت‌ها انتظار مساعدت ویژه از نهادهای انقلابی داریم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در زمینه راه اندازی کارخانه قند یاسوج در صورت به نتیجه رسیدن رایزنی‌ها با بانک تجارت به عنوان مالک عمده این کارخانه اظهار امیدواری کرد و افزود: ۱۰ مدرسه کانکسی در سه شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون جمع آوری و نسبت به احداث ساختمان مورد نیاز اقدام می‌شود.

محمد مُخبر دزفولی با اشاره اینکه برای رفع مشکلات آبرسانی، بهداشت و درمان و اشتغال روستایی مصمم هستیم، بیان کرد: بنا به پیشنهاد ارسالی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون چندین خانه بهداشت در این شهرستان‌ها احداث می‌کنیم.


وی گفت: ۶۰۰ طرح خرد با اعتباری افزون بر ۸۰ میلیارد تومان نیز در این حوزه انتخابیه اجرایی می‌کنیم.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
12
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
0
0
خودتو قاطی نکن
نام:
ایمیل:
* نظر: