به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۰۰۸۳
|
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
دکتر جلیل در گفت و گو با رسانه ها:
یک فعال فرهنگی – سیاسی تاکیدکرد که باید از ظرفیت بانوان برای توسعه شهر یاسوج بهره برده شود و شورا و شهرداری باید این زمینه را برای آنان فراهم کنند.

به گزارش خبردنا، ” محمدرضا جلیل فر ” در گفت و گو با رسانه ها گفت: رشد شتابان شهر و شهرنشینی و گسترش مسائل و مشکلات زندگی شهری باعث شده تا نیاز به حضور فعالانه و تأثیرگذار زنان در عرصه‌های مدیریت شهری بیش از پیش احساس شود.

وی با اشاره به اینکه زنان همانطور که امور خانه را که مصداق کوچکی از امور شهری است، به راحتی مدیریت می‌کنند، اظهارداشت: بطور حتم زنان می‌توانند در سطوح مختلف مدیریت شهری نقش و تأثیر چشمگیری داشته باشند.

وی با اظهار تاسف از اینکه بانوان در سازمان‌های اداری مرتبط با مدیریت شهری نقش بسیار ناچیزی دارند و از توانمندی آنان بنحو شایسته ای استفاده نمی شود، خاطرنشان کرد: وضعیت بانوان در مدیریت جامعه تنها در صورتی اصلاح خواهد شد که برنامه ریزان توسعه، فرصت های برابر را فراهم کنند و از سوی دیگر هم، بانوان تلاش کنند که از حرکت عمومی جامعه به سوی توسعه باز نمانند.

جلیل فر گفت: شهر توسعه یافته شهری است که به چند نیاز اساسی جامعه بشری شامل نیازهای روحی، روانی و عاطفی، برخورداری از شبکه های وسیع ارتباطی به منظور کُنش های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، زیست شناسی ، نیازهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهرنشینان پاسخ بدهد.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر یاسوج افزود: بطور مثال زنان به علت ویژگی های ذاتی و نقش اجتماعی که در مدیریت محیط زیست دارند می توانند در مسائل شهی چون توسعه فضای سبز، اِلمان های شهری ، رنگ بندی ها و مبلمان شهری مشارکت فعالی داشته باشند.

جلیل فر با بیان اینکه زنان شهری به دلیل آن که در معرض برخی آلودگی های شهری نظیر ترافیک هستند سهم بیش تری در این ارتباط دارند، اظهارداشت: زنان از نقش زیادی در توسعه شکوفایی شهری برخوردارند و بطور حتم کم توجهی به این موضوع می تواند نتایج زیان بار بسیار وسیعی بدنبال داشته باشد.

کاندیدای ششمین انتخابات شورای شهر یاسوج افزود: شهرنشینی مبتنی بر اهداف و قواعد توسعه پایدار، قادر است در یک تعادل پویا ضمن ارتقای ظرفیت شهرها برای ایجاد اشتغال و ثروت، موجب ایجاد انسجام میان طبقات و فرهنگ ها و اقوام مختلف شود.

جلیل فر با اشاره به برخی آمارهای علمی مدیریت زنان در توسعه شهری، یادآورشد: متاسفانه از توانمندی بانوان فعال و کارآمد در توسعه شهری یاسوج استفاده نشده و زنان تحصیلکرده و علاقمند به کار، نقش تاثیرگذاری در توسعه شهری ندارند.

وی گفت: شورای شهر بایستی بسترهای حضور زنان در حوزه های مختلف مدیریتی شهری را فراهم آورده تا بتوان از ظرفیت آنان بخوبی استفاده کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: