به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۰۱۲۷
|
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹

خبردنا: سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سوال که آیا صلاحیت داوطلبان در چارچوب مصوبه جدید شورای نگهبان بررسی می شود، گفت: بله. در بین کسانیکه شرایطی اعلامی شورای نگهبان را دارا هستند، بررسی صلاحیت انجام می دهد. ملاک در بررسی صلاحیت ها مصوبه شورای نگهبان است.

به گزارش خبردنا، عباسعلی کدخدایی عصر امروز پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به مصوبه اخیر شورای نگهبان، ثبت نام‌ در انتخابات، روند متعادلی پیدا کرده و حرکت رو به جلویی داریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا صلاحیت داوطلبان در چارچوب مصوبه جدید شورای نگهبان بررسی می شود، گفت: بله. از بین کسان یکه شرایطی که شورای نگهبان اعلام کرده دارا هستند، از بین آنها بررسی صلاحیت انجام می دهد. ملاک در بررسی صلاحیت ها مصوبه شورای نگهبان است.

سخنگوی شورای نگهبان درباره این سوال که آیا شورای نگهبان تعداد صندلی‌های نهایی کاندیدا‌ها را به صدا و سیما اعلام کرده است، گفت: این موضوع بیشتر به شوخی شبیه بود مانند اینکه وزارت کشور بگوید ما می‌دانیم چند نفر ثبت نام می‌کنند. شورای نگهبان بر اساس معیار‌های قانونی بررسی صلاحیت‌ها را انجام می‌دهند.

کدخدایی در خصوص اینکه آیا معیار شورای نگهبان همان رد صلاحیت‌های قبلی است افزود: بار‌ها گفتم قانون ملاک ما این و قانون منفی برای ثبت نام افراد ندارد. همانطور که به داوطلبین انتخابات مجلس گفتیم وضعیت افراد به موجب قانون تغییری نکرده است.

سخنگوی شورای نگهبان در رابطه با اینکه برخی کاندیدا‌ها بیانیه سیاسی می‌خوانند و ساختار سکنی می‌منند، آیا شورای نگهبان این‌ها را رصد می‌کند؟ خوشبختانه جمهوری اسلامی از این تریبون‌های مجانی زیاد در اختیار افراد قرار داده است و شورای نگهبان نسبت به این افراد هیچ محدودیتی ندارد و موارد خلاف قانون رصد می‌شود. در خصوص تبلیغات و هزینه‌ها اگر خلاف قوانین باشد در بررسی صلاحیت‌ها لحاظ می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: