به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۰۱۷۶
|
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
یک فعال زیست محیطی:
یک فعال زیست محیطی از محل آتش سوزی ارتفاعات لار و اَلور شهرستان باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که شعله های آتش هم اکنون در این ارتفاعات به سرعت در حال پیشروی است.

ناصر بازپور در گفت و گو با خبردنا گفت: روز پنجشنبه هفته گذشته شعله های آتش از ارتفاعات کوهستانی شاه بهرام شهرستان باشت شروع و در اواسط روز جمعه مهار شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل وزش بادهای شدید، خاموش نشدن ریشه های برخی از درختان کوهستانی و پوشش علفزاری شاهد شعله ور شدن دوبار آتش در ارتفاعات شادگان و لار بودیم، اظهارداشت: شعله های آتش از عصر روز جمعه ( دیروز ) در این ارتفاعات شدت گرفته و در حال پیشروی است.

این فعال زیست محیطی افزود: هم اکنون حدود 200 نیروی انسانی که بوسیله 2 بالگرد به ارتفاعات لار و اَلور باشت انتقال داده شده اند در حال خاموش نمودن شعله های آتش هستند اما بنظر من تا امروز عصر بدلیل وزش بادهای شدید و سخت گذر بودن منطقه امکان خاموش کردن این شعله ها وجود ندارد.

بازپور از حضور گسترده نیروهای مردمی در ارتفاعات عنوان شده خبرداد و خاطرنشان کرد: تاکنون بالگرد آب پاش به محل آتش سوزی اعزام نشده و شعله های آتش هم در ارتفاعات در حال پیشروی است.

به گزارش خبردنا، پارسال ۲۵۵ هکتار از جنگل ها و مراتع باشت بر اثر آتش سوزی دچار خسارت شد.

شهرستان باشت ۱۰۵ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد.

بلوط، بادام و کیکم مهمترین پوشش گیاهی جنگل های این شهرستان است.

شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: