به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۰۲۲۲
|
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵
سعید جلیلی باید تا آخر در انتخابات بماند و روز ۲۶ خرداد استعفا ندهد. اگر او روز ۲۵ یا ۲۶ خرداد یعنی دو-سه روز مانده به زمان انتخابات اعلام انصراف کرد و کنار بکشد، تاریخ مصرف آقای جلیلی تمام شده است. به عبارت دیگر کنارگیری جلیلی پرونده سیاسی‌اش را می‌بندد.

خبردنا: منصور حقیقت پور گفت: سعید جلیلی باید تا آخر در انتخابات بماند و روز ۲۶ خرداد استعفا ندهد. به عبارت دیگر کنارگیری جلیلی پرونده سیاسی‌اش را می‌بندد.

به گزارش خبردنا، منصور حقیقت پور، فعال سیاسی نزدیک به علی لاریجانی درباره ماندن سعید جلیلی تا روز آخر انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم در ایران عادل هستند می نشینند مناظره‌های نامزدها و سئوالات و پاسخ های آنها را می بینند، سپس قضاوت می کنند و بر آن اساس رأی می دهند.

وی با بیان اینکه ما خوشحال شدیم سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد، افزود: او باید تا آخر در انتخابات بماند و روز ۲۶ خرداد استعفا ندهد. اگر او روز ۲۵ یا ۲۶ خرداد یعنی دو-سه روز مانده به زمان انتخابات اعلام انصراف کرد و کنار بکشد، تاریخ مصرف آقای جلیلی تمام شده است. به عبارت دیگر کنارگیری جلیلی پرونده سیاسی‌اش را می‌بندد.

ریزش آرای رئیسی با کاندیداتوری لاریجانی/ سعید جلیلی از انتخابات کنار می کشد؟

این فعال سیاسی نزدیک به علی لاریجانی تأکید کرد: جلیلی تنها در یک صورت می تواند ادله قابل دفاعی برای آینده سیاسی خود داشته باشد و آن ماندن تا انتهای روز اتنخابات است بنابراین تأکید جدی می کنیم که آقای جلیلی به هیچ وجه از صحنه انتخابات کنار نرود و استقبال می کنیم که او در مناظرات حرف هایش را بزند و البته پاسخ آن حرف ها را هم بشنود تا مردم قضاوت کنند.

وی ادامه داد: آرای آقای جلیلی با سبد رأی آقای لاریجانی همپوشانی ندارد اما برای اینکه او در آینده دارای یک موقعیت قابل قبولی باشد، لازم است که تأ آخر در عرصه رقابت حاضر باشد. به عنوان یک دوست نیز توصیه می کنم آینده سیاسی اش را با کنارگیری از این عرصه خراب نکند.

مشاور رئیس مجلس دهم با بیان اینکه تا به امروز هرچه جلیلی حرف زده یک طرفه بوده، توضیح داد: او تاکنون در جایی ننشسته که وقتی حرف می زند رقیبش نیز پاسخ دهد. مناظرات انتخاباتی نامزدها فرصت خوبی است تا این اتفاق بیفتد و آقای جلیلی براساس دستاوردهایی که از این رزمایش سیاسی به دست می آورد، برای آینده سیاسی خود آنها را به کار گیرد.

سلامتی: رقابت اصلی میان اصلاح طلبان، اصولگرایان و اعتدال گرایان است

همچنین محمد سلامتی در پاسخ به این پرسش که در انتخابات پیش رو رقابت اصلی میان کدام نامزدها شکل می گیرد؟ اظهار کرد: اکنون نمی توان ازنامزد های رقیب اسم برد.این کار بعد از بررسی واعلام رسمی اسامی کاندیداهای احراز صلاحیت شده توسط شورای نگهبان امکان پذیر است.اما به لحاظ تشکیلاتی وجناحی آن طورکه از ظاهر امر بر می آید،رقابت اصلی بین نامزدهای سه جریان اصلی اصلاح طلبان،اعتدال گرایان و اصولگرایان شکل خواهد گرفت.

سعید جلیلی ۲۶ خرداد انصراف می دهد؟ /ریزش رأی رئیسی با کاندیداتوری لاریجانی

سعید جلیلی ۲۶ خرداد انصراف می دهد؟ /ریزش رأی رئیسی با کاندیداتوری لاریجانی

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چه کسی شانس بیشتری برای نامزد اصلی اصلاح طلبان دارد؟، تصریح کرد: گرچه رده بندی اولیه کاندیداهای اصلاح طلبان باآرایی که مجمع "جبهه اصلاح طلبان ایران"داده مشخص شده است ،اما به نظرمن نظر خواهی که بعد از تبلیغات کاندیداها برای تعیین کاندیدای نهایی اصلاح طلبان به عمل خواهد آمد،آن را مشخص خواهد کرد.

سلامتی در ادامه درباره امکان ریزش آرای رییسی با حضور علی لاریجانی ، گفت: مرزبندی ها در اردوگاه اصولگرایان برای همه عناصربدنه هنوز کاملا روشن نیست.بنابراین دوعنصری که هر دو ادعای اصولگرایی داشته و باهم رقابت میکنند،بی تردید هر دو فقط از یک ظرفیت اجتماعی برای خود رای جمع می کنند.بنابراین حضور یکی موجب ریزش آرای دیگری است.این ریزش از آن جا که زبان یکی به روزتر است قطعا قابل توجه خواهد بود.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا نامزدهای نظامی موجب شکسته شدن آرای اصولگرایان می شود؟، اظهار کرد: به نظر من اکثر نامزد های نظامی باتوجه به تجربه انتخابات های گذشته ،رای چندانی ندارند؛ لذا در مجموعه آرای اصولگرایان،رای آن ها تاثیر سرنوشت سازی نخواهد داشت.البته این احتمال هم هست که بعضی ازآن ها به نفع کاندیدای اصلی اصولگرایان اعلام انصراف کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: