به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۰۲۴۸
|
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲

خبردنا: برنامه ريزي ها انجام شد، هماهنگي ها صورت گرفت و قرار شد امروز بعد از ظهر خدمت برسيم. منتهي در دو سمت قضيه كارشكني هاي بسيار گسترده و سخيفي انجام شد. در شهر اروميه و مقامات استان با تمام توان آمدند تا جلوي برگزاري مراسم بزرگداشت را بگيرند، خاكريز درست كردند، موانع بتني درست كردند، مسير فرودگاه را بستند و تهديدهاي بسيار گسترده صورت گرفت. برخي از مقاماتي كه مسئول امنيت هستند، گفتگو كردند و براي جلوگيري از یک سفر معمولي اطلاعيه دادند. 

متن سخنان دکتر احمدی نژاد در تماس تلفنی با حاضران در فرودگاه ارومیه، بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

اللهم عجل لوليك الفرج والعافية و النصر واجعلنا من خير انصاره و اعوانه والمستشهدين بين يده

سلام عرض مي كنم خدمت مردم عزيز، شريف و بزرگوار اروميه و استان آذربايجان غربي و خداي بزرگ را سپاسگزارم كه توفيق داد امروز در خدمت شما باشيم البته از راه دور. به لطف كسانيكه مسئول تامين امنيت هستند ولي به صراحت اعلام مي كنند كه قادر به تامين امنيت مردم نيستند!

ما به دعوت فرزند گرامي مرحوم آيت الله حسني، امام جمعه فقيد و نماينده سابق مجلس خبرگان در آذربايجان غربي، قرار بود در مراسم بزرگداشت سومين سالگرد آن عزيز در اروميه شركت كنيم.

برنامه ريزي ها انجام شد، هماهنگي ها صورت گرفت و قرار شد امروز بعد از ظهر خدمت برسيم. منتهي در دو سمت قضيه كارشكني هاي بسيار گسترده و سخيفي انجام شد. در شهر اروميه و مقامات استان با تمام توان آمدند تا جلوي برگزاري مراسم بزرگداشت را بگيرند، خاكريز درست كردند، موانع بتني درست كردند، مسير فرودگاه را بستند و تهديدهاي بسيار گسترده صورت گرفت. برخي از مقاماتي كه مسئول امنيت هستند، گفتگو كردند و براي جلوگيري از یک سفر معمولي اطلاعيه دادند.

مسئولان امنيتي نشان دادند كه درست ضد ماموريت خودشان دارند كار مي كنند. آنها بايد امنيت كشور را برقرار كنند تا مردم بتوانند كارهايشان را انجام بدهند، زندگي كنند، مراسم بگذارند، بروند و بيايند، مسافرت كنند اما تمام قواعد را زير پا گذاشتند. اميدواريم كه خدا همه را هدايت كند و اينها را هم اصلاح كند. البته من راجع به نهادهاي امنيتي در آينده صحبت خواهم كرد.

دو سه نكته كوتاه عرض مي كنم؛ ما براي بزرگداشت مرحوم آيت الله حسني آمديم. ايشان يك روحاني پرتلاش، فداكار، مقاوم، شجاع و مردمي بود. خودش اهل كار و فعاليت و كشاورزي بود، در كنار مردم بود، در دفاع از كشور و سرزمين، مستحكم مي ايستاد، براي مردم اروميه و استان، پشتوانه اي قوي بود. خدا ايشان را رحمت كند.

نكته دوم درباره مردم آذربايجان است. مردم آذربايجان غربي، سمبل وحدت و زندگي برادرانه ملت ايران هستند. مردم عزيز اهل سنت و شيعه حتي آشوري ها، در طول ساليان دراز در كنار هم زندگي كردند و در غم و شادي هم شريك بودند. در دفاع از سرزمين و وطن، دوش به دوش هم در مقابل تهاجم بيگانه و ضد انقلاب و وابستگان به بيگانه ايستادند و هزاران شهيد را تقديم استقلال و عزت ملت ايران كردند.

من از مردم عزيز تشكر مي كنم، آن كسانيكه آمدند، علي رغم اين شرايط در باغ رضوان حضور يافتند، از آنهايي كه برای استقبال از فرزند و خادم خودشان به فرودگاه آمدند، صميمانه تشكر مي كنم.

اما نكته آخر را درباره انتخابات عرض مي كنم. انتخابات صحنه تصميم گيري ملت و متعلق به ملت است. راي مال مردم است، حق تعيين سرنوشت متعلق به آحاد ملت ايران است. اما آنطور كه به نظر مي رسد عده اي تصميم دارند اين حق را از ملت بگيرند، ملت را محدود و محروم كنند و بعد از موضع قدرت و تفرعن مي گويند هر كاري كه ما كرديم، شما بايد تبعيت كنيد!

من مجدد و قاطعانه اعلام مي كنم، دو مرحله قبل در سال هاي 92 و 96 رد كرديد و من پذيرفتم ولي اگر اين بار هم بقول خودتان صلاحيت را رد كنيد كه معمولا هيچ مبنايي هم ندارد، قاطعانه عرض مي كنم كه هرگز در چنين انتخاباتي شركت نخواهم كرد، راي نخواهم داد و آن را قبول نخواهم داشت و البته تجمعات اعتراضي و خشونت را هم تایید نخواهم كرد. اما حق بنده است، هر فرد ايراني حق دارد راي بدهد و در انتخابات شركت كند. من اين را به صراحت و مجدد و موكد اعلام مي كنم كه اگر رد كنند، هرگز در انتخابات شركت نخواهم كرد و به هيچ فرد ديگري هم راي نخواهم داد حتي كسانيكه از دوستان من هستند يا همكار من بودند و يا كسانيكه من به آنها علاقمند هستم.

مردم عزيز توجه داشته باشند كه فردا نيايند اطلاعيه هاي جعلي درست كنند، صوت جعلي درست كنند و يا حتي تصاوير جعلي مونتاژ كنند كه احمدي نژاد گفته شركت مي كنم يا به اين آقا و آن آقا راي مي دهم! من راه همه اينها را بسته ام. من يك نفر هستم، راي هم حق من است كه به ناحق آن را كنار مي گذارند. من اجازه ندارم در مقابل اين ظلمي كه مي خواهد به ملت بشود، تمكين كنم يا تسليم شوم. كاري كه مي توانم بكنم يكي بيشتر نيست، آن هم اين است كه راي ندهم و اين را به صراحت اعلام مي كنم.

دعا مي كنم كه خداوند متعال كشور و ملت عزيز ما را در پناه خودش و تحت عنايات امام زمان(عج) حفظ كند تا ان شاءالله بتوانيم از اين مشكلاتي كه شياطين جن و انس براي ملت ما پيش آوردند، به سلامت و سرافرازي عبور كنيم.

سلام مرا به همه مردم استان و مردم اروميه و شهرهاي گوناگون برسانيد، من با خبر موثق شنيدم كه در راه ها ايستاده اند و اجازه ندادند مردم شهرهاي ديگر به سمت مركز استان حركت كنند. سلام مرا به همه و به خانواده هايتان برسانيد. مطمئن هستم كه اين شرايط، خيلي زود به نفع ملت، به نفع عدالت، كرامت و آزادي ملت تغيير خواهد كرد.

من كوچك شما و در خدمت شما هستم، مطمئنم كه ملت سرافراز است و در همه صحنه ها، ملت پيروز خواهد شد.

از جناب آقاي بيگي هم صميمانه تشكر مي كنم، از بقيه دوستاني كه زحمت كشيدند و از جناب آقاي عبدالحق فرزند عزيز آقاي حسني هم تشكر مي كنم. اميدوارم در آينده نزديك بتوانيم در شرايط بهتري سفر كنيم و در خدمت مردم عزيز اروميه و مردم استان عرض ادب و احترام داشته باشيم. همه شما را به خداي بزرگ مي سپارم.

نام:
ایمیل:
* نظر: