به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۰۲۶۲
|
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵

خبردنا: رئیس شورای شهر تهران گفت: متاسفانه امروز با فضای سرد در سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مواجه هستیم و نظرسنجی‌های رسمی نشان می‌دهد مشارکت مردمی کمتر از ۴۰ درصد خواهد بود.

به گزارش خبردنا، محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران با اشاره به دوم خرداد ۱۳۷۶ گفت: اگر آن روز تردید به سلامت صندوق‌های رای مانع مشارکت مردم در انتخابات بود اما امروز ناامیدی بخشی از جامعه نسبت به موثر بودن صندوق‌های رای برای حل مشکلاتشان، سبب سرخوردگی و رکود کشور در آستانه انتخابات شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز به این موضوع اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروز با فضای سرد مواجه هستیم و نظرسنجی‌های رسمی نشان می‌دهد مشارکت مردمی کمتر از ۴۰ درصد خواهد بود.

او همچنین با گرامیداشت حماسه سوم خرداد ۱۳۶۱ گفت که این حماسه میراث پدرانی است که همراه فرزندان خود حماسه دوم خرداد را آفریدند.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه افزود: حماسه سوم خرداد قطعا حاصل وحدت و یکپارچگی رهبر و جامعه، ارتش و سپاه، سیاست و اقتصاد برای صیانت از تمامیت ارضی ایران بود و امروز که متاسفانه فقر، آسیب‌های اجتماعی و بیکاری، تورم و تحریم ایران را تهدید می‌کند، برای عبور از این تهدیدها بار دیگر نیازمند همگرایی و هم‌افزایی هستیم.

همچنین لازم است آسیب‌ها، گسل ها و شکاف‌های به‌جامانده در اعتماد عمومی از طریق تعامل جامعه با حاکمیت ترمیم و جبران شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: