به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۰۲۶۳
|
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱

خبردنا: یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: جریان اصول‌گرا راضی به رای آوردن با شرکت حداقلی مردم هستند. اما اصلاحات، به مشارکت بالای ۶۰ درصدی مردم و آشتی آن‌ها با صندوق های رأی می‌اندیشد و در صورتی که بتواند اعتماد آن‌ها را به کاندیدای موردنظر خود جلب کند، قطعا برنده انتخابات خواهد بود.

به گزارش خبردنا، فاطمه راکعی، دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش و فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: منتظر اعلام شورای نگهبان برای احراز صلاحیت داوطلبان هستیم و بعد باید دید کدام یک از نامزدهای اصلاح‌طلب، پس از مناظره‌ها بیشترین آرای نظرسنجی را کسب می‌کند تا به عنوان نامزد نهایی اصلاح‌طلبان معرفی شود. بنابراین موضوع رای آوری نامزد اصلاح‌طلب اهمیت زیادی دارد و باید همه کمک کنیم تا ابزار لازم برای این موضوع فراهم آید.

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش، درباره زهرا شجاعی، داوطلب زن انتخابات ریاست‌جمهوری هم گفت: شجاعی یکی از زنان شاخص کشور محسوب می‌شود و به نمایندگی از جامعه زنان ثبت نام کرده است. او که از میان زنان جبهه اصلاحات داوطلب شده، دارای حسن سابقه سیاسی و اقتصادی است.

راکعی افزود: در واقع جبهه اصلاحات دو زن را برای داوطلبی انتخابات معرفی کرده بود که شهیندخت مولاوردی بنا به دلایلی از ثبت نام خودداری کرد اما زهرا شجاعی به عرصه انتخابات وارد شد. انتظار می‌رود تا همه کمک کنیم تا هم صدا این گام را با موفقیت در خور در جبهه اصلاح طلبان برداریم. نتیجه داوطلبی زهرا شجاعی پاسخی است بر اینکه «رجل سیاسی» زن و مرد نمی‌شناسد و فارغ از جنسیت است. اگرچه خواسته حداقلی زنان جبهه اصلاحات حضور پررنگ در کابینه آینده است.

وی درباره دیگر داوطلبان جبهه اصلاحات، گفت: من ضمن احترام به دیگر کاندیداها، از دوره مجلس ششم تاکنون برای دکتر مسعود پزشکیان احترام خاص قائلم و او را شخصیتی ممتاز، پاکدست، شجاع، و مسئولیت پذیر می‌شناسم. او در کلام صداقت دارد و برای تبعیض زدایی از همه اقشار و گروه‌های اجتماعی، از جمله زنان، جوانان و اقوام، انگیزه قوی دارد و دغدغه ی بزرگش، کارگران، روستاییان، محرومان و آسیب‌دیدگان اجتماعی است. زندگی شخصی و خانوادگی اش برای کسانی که او را از نزدیک می شناسند، الگوست.

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مسعود پزشکیان نامزد اصلی اصلاح‌طلبان است و او هیچ مشکلی ندارد و صلاحیت وی تایید خواهد شد.

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش خاطرنشان کرد: پزشکیان برای مبارزه جدی با فساد در کلیه سطوح و ابعاد به میدان آمده و برای پایان دادن به هرگونه تنازع و تخاصم در داخل و خارج از کشور برنامه دارد. او فرزند ملت است و حضورش در این برهه پرتلاطم سیاسی، به نظر من نعمتی است که همه باید آن را مغتنم بدانیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این ضمنا او به عنوان یک پزشک متخصص برای حل معضل کرونا در کشور برنامه فوری دارد. لذا اصلاح طلبان باید هر چه سریعتر تلاش خود را برای شناساندن شخصیت بی‌بدیل پزشکیان انجام دهند. بهترین‌ها و ومتخصص‌ترین‌ها در کابینه او فعالیت خواهند کرد.

راکعی با بیان اینکه طیف‌های ثابتی در جامعه از اصولگرایان و از اصلاح‌طلبان حمایت می‌کنند، گفت: جریان رقیب از این موضوع ابایی ندارد تا فقط طیف طرفدارشان به آنها رای دهد و حتی راضی به رای آوردن با شرکت حداقلی مردم هستند. اما اصلاحات، به مشارکت بالای ۶۰ درصدی مردم و آشتی آن‌ها با صندوق های رأی می‌اندیشد و در صورتی که بتواند اعتماد آن‌ها را به کاندیدای موردنظر خود جلب کند، قطعا برنده انتخابات خواهد بود.

این فعال اصلاح طلب در این حال گفت: در ادامه انتخابات باید دید که کدام یک از داوطلبان اصولگرا به نفع نامزد اصلی شان کنار می‌روند. آن زمان می‌توان مطمئن بود که نامزد نهایی ما با کدام نامزد به رقابت می‌پردازد.

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش مشارکت در انتخابات ۲۸ خرداد را بالای ۶۰ درصد ارزیابی کرد و گفت: نامزد نیابتی موضوعی فیصله‌ یافته در جبهه اصلاحات ایران است.

نام:
ایمیل:
* نظر: