به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۰۲۸۰
|
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبردنا، در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۳ میلیون و ۱۴۶ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از ۱۱ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۴۶۹۵ تن از ایشان وخیم است.

تاکنون دو میلیون و 675 هزار و 594 نفر دوز اول واکسن کرونا و 470 هزار و 468 نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۳ میلیون و 146 هزار و 62 دوز رسیده است.

بر اساس اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و 873 بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده که 1713 مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به دو میلیون و 855 هزار و 396 تن رسید.

در ۲۴ ساعت اخیر، 208 تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به 79 هزار و 56 تن رسیده است و تا به امروز نیز خوشبختانه ۲ میلیون و 362 هزار و 428 تن بهبود یافته‌اند.

همچنین 4695 تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند و تاکنون هم ۱۹ میلیون و 185 هزار و 933 آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۳ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۰۷ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان با کمی کاهش به ۳.۲ درصد رسید و به همین تناسب، «نرخ بهبود» به ۹۶.۸ درصد افزایش یافت، در حالی که میانگین نرخ مرگ در جهان ۲.۳ درصد است و همچنان وضعیتی به مراتب بهتر از کشورمان را نشان می‌دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر: