به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۰۳۰۴
|
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷

خبردنا/ با اندوه و دریغی از اعماق جان در نتیجه روند طی شده متاسفیم که اعلام نماییم از نظر حزب اتحاد ملت ایران اسلامی این انتخابات از معنا تهی شده است و‌ ما نامزدی در این دوره نداریم و تلاش می‌کنیم این موضع را در قالب جبهه اصلاحات ایران نیز پیگیری نماییم. البته اراده و تصمیم ملت ایران در قالب خواست و نظر اکثریت ملت هر چه که باشد.

به گزارش خبردنا، حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در اعتراض به ردصلاحیت های گسترده در انتخابات بیانیه‌‍ای صادر کرد.

به گزارش امتداد، متن آن به این شرح است:

به نام خدا


ملت شریف ایران

جمهوریت و حق حاکمیت ملی ثمره مجاهدت‌ها و جان‌های بسیاری از فرزندان این ملت است که از ابتدای نهضت مشروطه تا انقلاب اسلامی و تشکیل نظام جمهوری بر اساس وعده‌های بنیانگذار فقید نظام در مدت اقامت در پاریس در سال ۵۷ بر پای این نهال ریخته شده تا به بار نشیند.

بر اساس آن وعده‌ها و آرمان‌ها قرار بود که میزان رأی ملت باشد. مع‌الاسف در چهار دهه گذشته از انقلاب گام به گام این حق مسلم ملت از آنان ستانده شده است. تلاش و فریاد و خروش فرزندان ملت ایران برای حفظ و حراست از جمهوریت نظام در ادوار مختلف قرین کامیابی‌ها و ناکامی‌ها بوده است. اینک اما در آستانه برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری شاهد آن هستیم که روندهای حاکم بر اجرا و نظارت بر انتخابات خصوصا شیوه مداخله شورای نگهبان در بررسی صلاحیت و معرفی نامزدهای انتخابات عملا به هدم جمهوریت نظام منجر شده است و امکان مشارکت را از بسیاری جریان‌های سیاسی سلب کرده است. این بار آشی که برای ملت پخته‌اند چنان شور شده است که صدای آشپز را هم درآورده است. آنچه که بارها و بارها ما بدان هشدار می‌دادیم که اراده‌های امنیتی غیر قانونی حاکم بر نظر اعضای شورای نگهبان است و عملا این نهاد هم مسلوب‌الاختیار شده است امروز از زبان عضو فقهای شورای نگهبان و رییس پیشین قوه قضاییه و رییس فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام به صراحت افشا شد.

ملت شریف ایران

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در ششمین کنگره خود اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری به شرط معناداری انتخابات آزاد و سالم مشارکت فعال خواهد داشت.

در این جهت حزب اتحاد ملت تمام مساعی خود را برای این مشارکت فعال چه در درون حزب چه در قالب جبهه اصلاحات ایران به کار بست که به سهم خود تا حد امکان به معنابخشی به این انتخابات کمک کند.

مع‌الاسف آنچه که در ابراز نظر شورای نگهبان در مورد احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات اتفاق افتاد، عملا مفهوم انتخابات را از معنا تهی کرد. این فهرست یکسویه نه فقط جبهه بزرگ اصلاحات بلکه سایر جریان‌های سیاسی را از داشتن نامزد انتخاباتی محروم کرده است و فرایندی با نتایج از پیش طراحی شده را در مقابل ملت قرار می‌دهد. این صحنه‌آرایی خطرناک نه فقط چشم‌انداز چهارساله ریاست جمهوری و دولت را تیره ساخته بلکه نگرانی عمیق برای آینده ساختار حکمرانی در ایران را برای دلسوزان این مرز و بوم فراهم آورده است.

نقطه افتاد برون بس که شد این دایره تنگ

ملت شریف و بزرگوار ایران

با اندوه و دریغی از اعماق جان در نتیجه روند طی شده متاسفیم که اعلام نماییم از نظر حزب اتحاد ملت ایران اسلامی این انتخابات از معنا تهی شده است و‌ ما نامزدی در این دوره نداریم و تلاش می‌کنیم این موضع را در قالب جبهه اصلاحات ایران نیز پیگیری نماییم. البته اراده و تصمیم ملت ایران در قالب خواست و نظر اکثریت ملت هر چه که باشد چنانچه حاکم شود موجب سربلندی ایران خواهد بود. خداوند ایران و ایرانیان را در پناه خویش از شر مظالم و بحران‌ها در امان بدارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: