به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۰۳۰۵
|
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱

خبردنا: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی با امضا بیانیه‌ای از اقدام شورای نگهبان در بررسی دقیق صلاحیت نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی حمایت کردند.

روز گذشته نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد. پرونده داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری حدود ۱۰ روز در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری، محمود احمدی نژاد و مسعود پزشکیان از داوطلبان شاخصی بودند که صلاحیت آن‌ها از سوی شورای نگهبان احراز نشده است.
 
 یک عضو مجمع نمایندگان استاد یزد، به علت رد صلاحیت چند تن از داوطلبین نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، تشکر کرد و گفت: شورای نگهبان موضوع اقامت و تابعیت منسوبین نامزد‌ها در کشور‌های متخاصم را به عنوان یک مولفه مهم در بررسی صلاحیت‌ها اعمال کردند.

سید جلیل میرمحمدی میبدی با اشاره به اعلام اسامی نهایی شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، از اعضای این شورا به خاطر رد صلاحیت گسترده تشکر کرد و گفت: به نیرو‌های اصولگرایی که توانستند از طرف شورای نگهبان تأییدیه بگیرند، هشدار می‌دهم که وضعیت موجود را پیروزی خود تلقی نکنند. اختلاف و سهمیه‌بندی ستاد‌ها اصلا خوشایند نیست. سعی کنند هم‌کار و هم‌راه با هم انتخابات را پیش ببرند.
نام:
ایمیل:
* نظر: