به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۰۳۰۷
|
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷

خبردنا: زهرا شجاعی در خصوص روند بررسی صلاحیت‌ها بیانیه ای صادر کرد.

در بخش هایی از بیانیه زهرا شجاعی آمده است: در مدت اعلام حضور، جهت کاندیداتوری ریاست جمهوری چنان با شور و استقبال گرم شما ملت عزیز ایران در تهران و شهرستانهای کشور رو به رو شدم که حتی عدم تأیید صلاحیت اینجانب از سوی اعضای شورای نگهبان نمی­ توانست حلاوت این دوستی و نزدیکی به مردم را تلخ کند؛ طعم شیرین همراهی مردم تجربه­ ای ­است که قطعاً بسیاری از دولتمردان از چشیدن آن محروم بوده و هستند.

حضور من با پشتوانه دلگرمی مردم در رقابت های انتخاباتی ۱۴۰۰، هدفی جز اصلاح تفسیر برخی سیاستگزاران از اعلام رسمی تفسیر صحیح از اصل ۱۱۵ قانون اساسی و واژه «رجل سیاسی» نداشت.

انتشار انبوهی از پیام­ها، اخبار، گفتگوها، کلیپ های تصویری و بحث های رسانه ای میان مردم، نخبگان و اهالی رسانه، نشان داد که هدف اصلی از حضور در فرایند کاندیداتوری، در راستای ایجاد گفتمان ملی، اجماع همگانی و پذیرش حضور زنان در بالاترین ارکان نهادهای اجرایی و تصمیم­ سازی، محقق شده است. این امر قطعاً در دوره های بعدی با جدیت و امید بیشتری از سوی زنان دنبال خواهد شد.

نویسنده این بیانیه معتقد است: انتخابات ریاست جمهوری درحالی به روزهای اوج می رسد که کشور اسلامی ما با از دست دادن فرصتی تاریخی در رقابتی برابر میان زنان ومردان از یک سو و احزاب مختلف از سوی دیگر، در کورانی از مشکلات معیشتی قرار گرفته است؛ مشکلاتی ناشی از تحریم های ناعادلانه و اصرار بر سیاست های نخ نماشده که ایران را به انزوا کشانده است.

شجاعی رد صلاحیت نامزدهای جبهه اصلاحات را در میزان مشارکت در انتخابات موثر دانسته و معتقد است که این موضوع آب به آسیاب دشمنان ریختن است.

وی در پایان نوشته است: بنابراین، ضمن سپاس و ابراز ارادت به تمامی دوستان و هموطنان عزیز که با حمایت خود از کاندیداتوری زنان در انتخابات ریاست جمهوری به معنای واقعی کلمه، به عینیت بخشی مفهوم عدالت جنسیتی کمک کردند، از خداوند متعال برای مردم و کشورم صلح، آشتی و آرامش و عزت و سربلندی طلب می­کنم.

نام:
ایمیل:
* نظر: