به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۰۳۲۴
|
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
مدیرعامل شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد هشدار داد:
 مدیرعامل شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت همکاری نکردن مردم و دستگاه‌های دولتی در زمینه مدیریت مصرف برق شاهد خاموشی های گسترده در این استان خواهیم بود.

به گزارش خبردنا، «جمال معتمدی زاده» افزود: با هدف اصلاح مصرف برق برنامه‌های مدیریت مصرف برق در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود.

وی اظهارکرد: برنامه مدیریت مصرف برق از دو روز قبل در استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با سراسر کشور شروع شده است.

مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به کم بارشی ۳۰ درصد تولید برق کشور کاهش پیدا کرده، بنابراین با رشد ۱۰ درصدی برق نسبت به سال گذشته راهی جز اعمال مدیریت مصرف در استان نداریم.

معتمدی زاده تصریح کرد: ادارات و سازمان های استان موظفند ۵۰ درصد بار مصرفی خود را نسبت به سال گذشته کاهش دهند و بعد از تایم اداری میزان مصرفی برق آنها نباید از ۱۰ درصد بیشتر شود.

وی ادامه داد: صنایع و واحدهای تولیدی و اداراتی فرمت نامه پر می‌کنند خاموشی نخواهند داشت و علاوه بر این پاداش همکاری دریافت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در بخش کشاورزی پمپ های آب از ساعت ۱۳ تا ۱۷ عصر مجوز کار و حق کارکردن ندارند.

معتمدی زاده تصریح کرد: همچنین جایگاه های سی ان جی استان کهگیلویه و بویراحمد محدودیت مصرف برق خواهند داشت.

وی تاکید کرد: از همه مردم استان انتظار داریم که در برنامه های مدیریت مصرف همکاری و کمک کنند تا هم پاداش بگیرند و هم تا گذر از پیک را بدون اعمال خاموش داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ادارات و سازمان های این استان موظف هستند ۲۰ درصد انرژی مصرفی خود را از طریق انرژی خورشیدی تامین کنند.

معتمدی زاده افزود: استفاده از کولر گازی در ادارات و سازمانهای مناطق سردسیر استان کهگیلویه و بویراحمد (یاسوج و سی سخت) ممنوع است.همچنین در ادارات زیر مجموعه وزارت نیرو در همه مناطق استان استفاده از کولر گازی ممنوع است.

وی خواستار موکول کردن مصرف انرژی به ساعاتی که کمترین بار مصرف را داریم ( ساعت یک بامداد تا ۱۱ ظهر) شد.

مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نیاز مصرف برق استان کهگیلویه و بویراحمد ۵۰۰ مگاوات است در حالی که ۴۳۰ مگاوات برق برای استان تامین می شود بنابراین باتوجه به کمبود ۷۰مگاواتی برق، اگر مردم، دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی در مدیریت مصرف همکاری نکنند، شاهد خاموشی های گسترده در استان کهگیلویه و بویراحمد خواهیم بود.

معتمدی زاده تصریح کرد: با ادارات و سازمان ها در خصوص برق اضطراری و پاداش و امتیازهایی را برای آنها قائل می‌شویم.

وی تاکید کرد: قیمت برق در زمان پیک طی تابستان امسال از ساعت ۱۳ تا ۱۷ و ۲۰:۳۰ تا ۲۴ دو برابر وضعیت عادی حساب می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همچنین به منظور مدیریت مصرف برق، دستگاه‌های رمز ارز غیرمجاز، برق‌های غیرمجاز جمع آوری و روشنایی معابر شهری و راه‌های بین شهری تعدیل شده اند.

معتمدی زاده بیان کرد: در این برنامه ۱۷۰ نفر در قالب ۴۰ گروه عملیاتی و ۱۰ دستگاه بالابر و ۵۰ دستگاه خودروی سبک در ۸ شهرستان استان شرکت دارند./ایسنا 

نام:
ایمیل:
* نظر: