به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۰۳۲۵
|
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال ۱۳۹۲ نرخ بیکاری ۱۶.۵درصد بوده که این رقم با حدود ۶ درصد کاهش در پایان سال ۱۳۹۹ به ۱۰.۹درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبردنا، حشمت الله صمیمی دوست اظهار داشت:بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید و همکاری و همراهی بانکها در اجرای طرح‌های اشتغال را از مهمترین عوامل کاهش نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد در هشت سال گذشته بوده است.

وی افزود: بخش زیادی از سرمایه‌گذاری و اشتغال ایجاد شده در کهگیلویه و بویراحمد با همکاری بانک‌های عامل در پرداخت به موقع تسهیلات اشتغالزا به واحد های تولیدی بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با تلاش های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در چند سال گذشته در ردیف آخر بوده اما هم اینک به رتبه ۱۶ کشور رسیده است.

صمیمی دوست با بیان اینکه در سال گذشته ۳۵ واحد راکد به چرخه تولید بازگشته است، عنوان کرد: هدف‌گذاری امسال بازگشت ۲۴ واحدهای راکد به چرخه تولید است که، این تعداد واحد باید در داخل و خارج شهرک‌های صنعتی استان فعال و به بهره‌برداری برسند.

وی ابراز داشت:دولت به منظور حفظ و تداوم حیات روستاهای کشور و رونق اشتغال روستایی طرح های مطلوبی به جریان انداخته است که پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی یکی از همین برنامه هاست.

کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ منابع خدادادی جزو استانهای برتر کشور محسوب می شود.

بر اساس آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ذخایر قطعی معدنی این استان بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تن است.

بیش ۲۵ درصد منابع نفت و گاز کشور در کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

کهگیلویه و بویراحمد دارای هشت شهرستان، ۱۷ شهر و حدود یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه و حدود ۷۱۳ هزار نفر جمعیت شهری و روستایی است/. ایرنا

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
0
0
بشنو ولی نیاز نیست باور کنی چون از این حرف ها زیاد گفتن
نام:
ایمیل:
* نظر: