به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۰۳۳۹
|
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
عضو شورای شهر یاسوج:
در مصاحبه با عضو شورای شهر یاسوج بیان شد: با توجه به پتانسیل ها وجاذبه های خدادادی، شهر یاسوج نام پایتخت طبیعت ایران را با خود یدک می کشد لذا جهت توسعه زیر ساخت ها برای عمران و آبادانی مطلوب تر می بایست همه شهروندان در حوزه های مختلف مشارکت جدی داشته باشند.

به گزارش خبردنا، " سید هدایت الله اکبری " در گفت و گو با خبرنگاران گفت: برای ساختن شهری آباد و در خور شآن شهروندان عزیز باید از ظرفیت های بالقوه و بالفعل با مشارکت و مشورت متخصصان نهایت بهره را بُرد و البته نباید از نقش همشهریان در تحقق برنامه های جامع مدیریت شهر ی غافل بود.

وی با بیان اینکه یاسوج نماد و پیشانی استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و باید زیباتر از گذشته شود، اظهارداشت: ساخت و سازها اعم از مسکونی و یا فضاهای سبز باید با ایده های جدید و نوین برگرفته از مطالعات علمی کارشناسی شده و با نظارت مستمر مدیران شهری احداث شود.

کاندیدای انتخابات ششم شورای شهر یاسوج افزود: در بحث مبلمان شهری برای جذب بهتر گردشگر و توریست بنا به زیبای ها، آب هوای معتدل، آب های روان و منابع جنگلی شمال گونه و ظرفیت های خوبی که در چهار فصل سال دارا هستیم می توان با دعوت از مشاوران و طراحانی که ایده های نو مطابق مُتد جدید روز دارند از کلان شهرها و استان های بیشتر برخوردار دعوت کرد تا در کنار مهندسین بنام هم استانی شاهد تغییرات اساسی در این زمینه باشیم چرا که نتیجه مهم آن به افزایش ارزی آوری، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان این مرز و بوم کمک خواهد کرد.

این مقام مسوول برگزاری دوره های آموزشی مستمر برای علاقمندان به حوزه محیط زیست شهری در جهت ساخت شهری زیبا را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: انتقال مشاغل آلاینده و پرترافیک به بیرون از محدوده شهری یاسوج می تواند بر بسیاری از نازیبایی های کنونی شهری بکاهد.

وی گفت: شهر یاسوج بدلیل اماکن متعدد سیاحتی و زیارتی نیاز به توسعه زیرساخت های اساسی بوده که مدیریت شهری با پیاده کردن طراحی های اصولی ومشارکت بخش خصوصی بعنوان بازوان توانمند اقتصادی در جامعه می تواند شاهد زیبایی بهتری به منظور افزایش بهره وری بیشتر در مقایسه با ادوار گذشته در این مسیر باشد.

عضو شورای چهارم و پنجم شهر یاسوج با اشاره به برخی از تحولات صورت گرفته در بخشی از زیرساخت های شهری یادآورشد: با اجرای پروژه های تفریحی نظیر تله کابین آبشار، پیست های اسکیت، دوچرخه سواری و مسیرهای پیاده روی می توان به افزایش نشاط و شادابی مردم کمک کرد.

کاندیدای دور ششم شورای شهر در ادامه افزود متاسفانه برخی از ساختمان های شهر یاسوج در برخی نقاط مستعد جذب گردشگر دارای چهره های خشن قدیمی بوده که بر زیبا بودن آن مکان خسارت وارد می کند.

وی گفت: می توان با همکاری دستگاههای متولی و استفاده از توان بخش خصوصی و مدیریت شهری و از این نقاط ناهمگون، چهره زیبایی تعریف کرد.

اکبری، یکی دیگر از ویژگی های مثبت در مقوله شهرسازی را نمایان بودن شخصیت قدرتمند آن شهر ذکر و خاطرنشان کرد: اگرچه در این مقوله از مصالح و فنون شهرنشینی جدید استفاده می شود اما یاسوج بدلیل ساختار تمدن خیز و قهرمان پروری که دارد باید در برخی از میادین واماکن شکل سنتی جایگزین مدرنیته شود.

اکبری افزود: در شهرک های نوپا می بایست علاوه بر دیدن یک افق چندین ساله به منظور کاهش بار ترافیکی در اینده استفاده از المانهای شهری، ساخت فضاهای فرهنگی ورزشی، افزایش سرانه پارک ها و احداث جدول ها و خیابانها بر فرهنگ سازی شهری نیز تکیه کرد تا در آینده شاهد شهری پویا با تعریفی از شهرنشینی واقعی برای مردمی باشیم که شایسته بهترین ها هستند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
چرام1
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
0
0
این چند سال خواب بودی؟ اگه قرار بر ساختن بود، تو اینهمه سالی که عضو شورا بودی یه کاری می کردی...
نام:
ایمیل:
* نظر: