به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۰۳۶۲
|
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

خبردنا: محمدرضا عارف در نامه‌ای به شورای نگهبان نسبت به اقدامات این شورا در خصوص رد صلاحیت‌های نامزد‌های انتخاباتی اعتراض کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم عزیز ایران

در جمهوری اسلامی، که موجودیت خود را از رای ملت گرفته و بنیانگذار فقید آن، امام خمینی (ره)، میزان را رأی ملت دانسته و ابتنای امور و مشروعیت نظام بر رای ملت، از محکمات اندیشه‌ی ایشان است، انتخابات باید تجلی اراده ملت باشد. متاسفانه امروز بواسطه‌ی عمکرد دست اندرکاران امر و عدم احراز صلاحیت بسیاری از افرادی که در نظام جمهوری اسلامی دارای مسئولیت‌های کلیدی بوده اند، انتخابات وضعیت نگران کننده‌ای پیدا کرده و مفهوم انتخابات و حق انتخاب ملت، با چالش اساسی رو به رو شده است. امروز اقشار مختلف جامعه بویژه نخبگان، متدینین و ملتزمان به ساختار سیاسی کشور، از عملکرد شورای محترم نگهبان در بررسی صلاحیت نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری اقناع نشده اند. مطمئنا زمانی می‌توان انتظار مشارکت پرشور مردم در انتخابات را داشت، که سوالات ملت، بعنوان، ولی نعمت حاکمان، در موضوع بررسی صلاحیت‌ها با پاسخ قانع کننده همراه باشد. همانگونه که پیشتر هم تاکید شده بود کاهش مشارکت مردم در انتخابات که از انتخابات مجلس یازدهم آغاز شده است، می‌تواند زنگ خطری جدی برای مشروعیت نظام باشد، که اگر با بی تفاوتی از کنار آن عبور کنیم، نمی‌توان پیش بینی کرد که در آینده چه اتفاقات ناگواری برای ایران عزیز در پی داشته باشد.

بواسطه تجربه قریب به ۴۰ سال حضور در عرصه مدیریتی کشور صراحتا می‌گویم یکدست سازی حاکمیت فرجام نامطلوبی برای کشور خواهد داشت، به همین دلیل به عنوان یکی از دلسوزان کشور و ملت، امروز بیش از هر زمان دیگر نگران ایران هستم. اگر بخش‌های تصمیم گیر حاکمیت نخواهد از برخی روش‌های اداره کشور که با روح جمهوریت نظام در تضاد است، فاصله بگیرد، مطمئنا به تعمیق شکاف ملت و حاکمیت خواهد انجامید. به همین دلیل، معتقدم که هرگونه ایجاد محدودیت برای یاران انقلاب و کسانیکه دل در گرو ایران عزیز دارند با استفاده از روش‌هایی نظیر حصر و رد صلاحیت‌های فراقانونی اقدامی ناصواب و مغایر اهداف اولیه انقلاب اسلامی است.

منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر: