به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۰۳۶۴
|
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
کاندیدای شورای شهر یاسوج و استاد حقوق:
یک استاد حقوق و فعال سیاسی – فرهنگی معتقدست توسعه شهر یاسوج در گرو رعایت حقوق شهروندی بوده و اگر شهروندان به حقوق خود آگاه باشند بطور حتم شرایط شهر یاسوج نباید اکنون اینگونه می بود.

به گزارش خبردنا،" محمد نیک فکر " به رسانه ها گفت: اصولاً مشارکت شهروندان در اداره امور برای شهروندان این فرصت را فراهم می آورد تا ثمره تلاش مشترک و مبتنی بر همکاری خود را ببینند و این نوع مشارکت باعث انسجام و اتصال هر چه بیشتر و دوجانبه بین مردم و مدیریت شهری خواهد شد و همچنین نتایج مثبتی زیادی را به دنبال دارد.

وی افزود: با روزافزون شدن جمعيت شهرنشيني، ديگر شهرها به تنهايي نتوانسته اند تمامي نيازهاي خود را حل کنند بلکه نياز به مديريت درست و بخردانه، لازمه توسعه شهرها بوده و البته در اين بين آگاهي مردم از حقوق و قوانين شهري و همچنين مشارکت شهروندان در حيطه اداره امور شهر خود به عنوان حقي که هر شهروند دارد، مي تواند به توسعه مديريت شهري تاثير زيادي بگذارد.

این کاندیدای انتخابات ششم شورای اسلامی شهر یاسوج با اشاره به برخی از آسیب های اجتماعی در این شهر، اظهارداشت: گسترش برخی از آسیب های اجتماعی در جامعه رو به فزونی است و بخشی از این مشکل به دلیل توسعه ناموزون شهری و نداشتن مهارت اجتماعی و آشنایی ساکنان با وظایف و حقوق خود به عنوان شهروندان است.

نیک فکر گفت: شهروندان به عنوان افرادی که در این جامعه زندگی می کنند، دارای حق بهره مندی از بهداشت، آموزش، رفاه اجتماعی، امنیت اجتماعی، اشتغال، تفریح، درمان ومواردی این چنینی بوده و در مقابل برآورده شدن این نیازها می بایست به وظایف اجتماعی خود به عنوان یک شهروند متعهد به شیوه ای مطلوب عمل کنند.

این استاد دانشگاه تاکیدکرد که رشد و توسعه پایدار یک کشور در همه عرصه های داخلی و بین المللی در گرو رعایت حقوق شهروندی بوده و در مدیریت شهری نوین مشارکت شهروندی جایگاه والایی دارد.

نیک فکر گفت: آموزش صحیح شهروندان و ارتقاء سطح فرهنگ شهروندی آنان می تواند زمینه ساز ایجاد شهری پایدار برای آیندگان بوده و از سویی دیگر بهره گیری از مشارکت شهروندان در این فرآیند نیز می تواند نقش به سزایی ایفاء کند.

وی با اشاره به اینکه هر فعالیت شهری بدون مشارکت مردم در هر جای دنیا به شکست منجر می شود، تصریح کرد: مشارکت مردمی در اداره امور شهری باعث بهبود کارایی، تخصیص هزینه به سوی اولویت های اجتماعی و پروژه های زیر بنایی می شود.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهین بژنگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
0
0
به نظرم آقای نیک فکر فرد موفق و به موفقیت شهر یاسوج کمک می کند
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
0
0
به امید پیروزی✌
نام:
ایمیل:
* نظر: