به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۰۳۷۸
|
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۱
عبدالناصر همتی با درخواست از اصلاح طلبان و اعتدالیون:
بابت اینکه داوطلبان ذی‎صلاحی نتوانستند به عرصه رقابت وارد شوند متاسفم، ولی تلاش می‌‎کنم نماینده شایسته ‎ای از طرف آن‎ها باشم و امیدارم این افراد مرا حمایت کنند تا بتوانم در یک مبارزه تقریبا ناعادلانه ۵ به ۱ بتوانم دولت تشکیل دهم.

خبردنا: همتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: آمده‌ام فقط یک دوره چهار ساله رییس جمهور شوم.

به گزارش خبردنا، همتی در گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: بابت اینکه داوطلبان ذی‎صلاحی نتوانستند به عرصه رقابت وارد شوند متاسفم، ولی تلاش می‌‎کنم نماینده شایسته ‎ای از طرف آن‎ها باشم و امیدارم این افراد مرا حمایت کنند تا بتوانم در یک مبارزه تقریبا ناعادلانه ۵ به ۱ بتوانم دولت تشکیل دهم.

نحوه ریل گذاری اقتصادی مشکل دارد
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: نحوه ریل گذاری اقتصادی کشور مشکل دارد.

عبدالناصر همتی درباره یارانه ها که سوال مجری برنامه بود مبنی بر اینکه مبلغ یارانه ها از سال ۸۹ تغییری نکرده و همان قیمت ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است و یارانه تولید نیز پرداخت نشده است، برنامه شما برای یارانه ها چیست؟ پاسخ داد: قبل از اینکه پاسخ این سوال را بدهم باید بگویم برای ما جمهوریت نظام و رای مردم بسیار مهم است و مورد تاکید حضرت امام(ره) بوده است و فکر می کنم و تاسف خودم را بابت اینکه نمایندگان و داوطلبان ذیصلاحی نتوانستند وارد عرصه رقابت شوند. اما من تلاش می کنم نماینده شایسته ای از طرف آنها باشم و امیدوارم این اجازه را به من بدهند و حمایت کنند که ان شاء الله بتوانم در یک مبارزه تقریبا عادلانه پنج به یک بتوانم دولتی تشکیل بدهم که خواست اکثریت مردم باشد و جمهوریت را ان شاء الله بتوانم محقق کنم.

وی ادامه داد: بحث یارانه، بحث بسیار مهمی است و معیشت مردم دچار آسیب شدیدی شده است و تحریم های ظالمانه و فشار حداکثری نیز به این شرایط دامن زده است اما باید بگویم که نحوه ریل گذاری اقتصادی ما مشکل دارد.همتی گفت: تاکنون سیاست مداران ما رییس جمهور بودند و اقتصاددان ها را هدایت می کردند نتیجه اش این شد که دیدیم اکنون چند دهه است که وضعیت اقتصادی نه تنها بهتر نشده است بلکه روز به روز نیز خراب تر می شود، یکبار امتحان کنیم اقتصاددان ها مسئولیت اجرایی بگیرند و سیاستمداران به حرف ما گوش بدهند تا ما بگوییم که چگونه می شود اقتصاد را اداره کرد و همانند دیگر کشورهای دنیا تورم را کنترل کرد و مثل همه دنیا رشد اقتصادی را رقم زد.

وی افزود: یارانه دادن فقط به خاطر سیاست های غلط ما باعث شده است که مردم زیر خط فقر بروند و معیشت مردم دچا خدشه شود و اکنون ۴۵ هزار تومان عددی نیست اما مشکل اساسی ما این است که یارانه را به صورت عام درنظر می گیریم و عدالتی در پرداخت یارانه نداریم، شما به حواشی شهرهای بزرگ بروید و ببینید که مردم با چه فلاکتی زندگی می کنند بنابراین رییس جمهور نمی تواند نسبت به اینها بی تفاوت باشد.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: برای پرداخت یارانه حتما برنامه دارم و حتی اعتقاد دارم پرداخت یارانه نقدی باشد اما نمی خواهم کار پوپولیستی کنم و اینکه اکنون می گویند چند صد هزار تومان یارانه می دهم درست نیست و اکنون دوستان آن را مطرح می کنند انتظاراتی در جامعه بوجود می آید در حالی که مقام معظم رهبری فرمودند نباید بدون توجه به امکانات و منابع برنامه بدهیم در حالی که برخی مواقع در پرداخت حقوق جاری مشکل داشتیم؛ بنابراین این یارانه نقدی را از کجا می خواهند بیاورند بدهند؟.

همتی اضافه کرد: اینکه ۱۰۰ تومان یارانه بدهند ۲۰۰ تومان از جیب مردم بردارند؛ من درباره یارانه ها برنامه دارم و به طور جدی روی آن کار کرده ام و ان شاء الله مردم عزیز خواهند دید که ما به صورت جدی روی آن کار کرده ایم.

نام:
ایمیل:
* نظر: