به روز شده در: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۵۰۴۰۱
|
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
کاندیدای انتخابات ششم یاسوج:
رئیس شورای اسلامی شهرستان بویراحمد تاکید کرد که راه اندازی بازارچه های محلی در این شهر نمی بایست محدود به یک منطقه شهری باشد و البته شهر یاسوج باتوجه به گسترش مناطق شهری و جمعیتی، نیازمند بازارچه های محلی دیگری هم است.

به گزارش خبردنا، " حاتم پیام " در گفت و گو با رسانه ها گفت: شهر یاسوج از شهرهای روبه پیشرفت در حوزه های مختلف بوده و البته نابسامانی های شهری متعددی هم دارد که معتقدم با مرور زمان و البته تخصیص امکانات و اعتبارات لازم به مدیریت شهری می توان این نابسامانی ها را در مدت زمانی کوتاه به سامان تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه شهر یاسوج هم اکنون از یک بازار روز یا جمعه بازار که غرفه داران از مشکلات زیادی در این بازار رنج میبرند برخوردار است که البته در روزهای فعالیت بویژه در روز جمعه شاهد بار ترافیکی و برخی خطرات دیگر در این بازارچه هستیم، اظهارداشت: با ساماندهی و رفع مشکلات جمعه بازار فعلی از جمله سازه های امن و تامین روشنایی و سایر خدمات مورد نیاز نسبت به ایجاد بازارچه های محلی در نقاط مختلف شهر می توان هم داستان این ترافیک ها را به پایان رساند و هم می توان شاهد افزایش آمارهای اشتغال جوانان و تقویتِ اقتصادی پایدار برای شهرداری بود.

این مدرس آموزشی شوراها گفت: شهرداری یاسوج با راه اندازی این بازارچه ها می تواند آرامش بیشتری برای شهروندان بدلیل ارائه خدمات هدیه نموده و هم می تواند بخشی از مشکلات وضعیت نامناسب بودجه ای خود را حل کند.

پیام با تاکید براینکه راه اندازی این بازارچه ها در روزهای مختلف هفته می تواند نشاط اجتماعی شهروندی را هم بدنبال داشته باشد، خاطرنشان کرد: با این اقدام می توان به بسیاری از مشکلات ناشی از مشاغل کاذب خیابانی و سدمعبرها برای همیشه خاتمه داد.

وی با بیان اینکه احداث بازارچه های محلی در شهر یاسوج می تواند در زیباسازی چهره شهرهم موثر باشد، یادآورشد: رفاه و آسایش شهروندان بعنوان حقوق شهروندی اولویت اول شهرداری در این ساماندهی ها باید باشد و اگر شهرداری اقدام به راه اندازی بازارچه های محلی نکند بطور حتم شاهد برخی مشکلات حاشیه ای در سال های آینده در شهر یاسوج خواهیم بود.

بگفته کاندیدای ششمین انتخابات شورای شهر یاسوج، در بازارچه‌های محلی افراد توانمند و کارآفرین شده و اقدام به تولید شغل با استفاده از پتانسیل و ظرفیت‌های موجود می‌کنند.

پیام گفت: بازارچه‌های محلی، تامین تولیداتی با خصوصیات منطقه جغرافیایی مربوط به خود است، به طوریکه چرخه پول در همان منطقه به گردش درمی آید و از آن نیز خارج نمی شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: