به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۰۴۱۹
|
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
وی ادامه داد: در بحث انتخابات و قهر با انتخابات باید بگویم که اگر ما نرویم و نگوییم که می‌توانیم جامعه را به گونه‌ای دیگر اداره و هدایت کنیم، دیگران برای ما تصمیم خواهند گرفت.

خبردنا: نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اگر همه مردم ما در صحنه حضور داشته باشند، قادر هستیم که نتیجه مثبتی را رقم بزنیم و به همین دلیل خود را صدای سوم نامیدم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالناصر همتی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در نشست خود با جوانان، طی سخنانی گفت: در آستانه انتخابات مهم و سرنوشت‌سازی هستیم، این انتخابات تاثیر و نقش مهمی در سرنوشت و زندگی همه ما خواهد داشت. یکی از مهمترین انگیزه های من برای حضور موضوعات و مشکلات اقتصادی موجود و شرایط اقتصادی بود و من احساس می‌کنم که حتماً باید یک نگرش اقتصادی در دولت حاکم شود.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم که اگر همه مردم ما در صحنه حضور داشته باشند، قادر هستیم که نتیجه مثبتی را رقم بزنیم و به همین دلیل خود را صدای سوم نامیدم و معتقدم که می‌توانیم در گام دوم با صدای سوم صدای افراد خاموش در جامعه باشیم و یک حماسه در ۲۸ خرداد برپا کنیم. امیدوارم که مردم به صحنه بیایند تصمیم خودشان را بر سرنوشت اجرایی خودشان حاکم کنند. معتقدم که می‌توانیم برای ۴ سال آینده شرایط خوبی را درباره زندگی اقتصادی و اجتماعی مردم رقم بزنیم.

همتی در ادامه این نشست طی سخنانی بیان داشت: خیلی‌ها به می‌گفتند که وارد عرصه سخت و خطرناکی شدی، از پیش تعیین شده است و تو وارد نشو. اما من معتقدم که این اصلا نظر درستی نیست. در کنار نگرانی که نسبت به آینده اقتصادی کشور دارم و نگرانم که سیاست تعیین کننده شئون مختلف جامعه از جمله اقتصاد شده است. در صحبت‌ها به مسأله رفاه اشاره شد، من هم معتقدم که رفاه مهم است و دولت‌ها وظیفه تامین راه دارند. دولت باید بسترهای حداقلی و اولین رفاه در زندگی را فراهم کند. من می‌خواهم در تعامل و همکاری با همه کار کنم، متاسفانه کشور ما وارد عرصه‌ای شده که مقامات از تریبون باهم صحبت می‌کنند و وارد بحث‌هایی می‌شوند که در عرصه عمومی مطرح شدنش خوب نیست.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری ابراز داشت: من به جای اینکه یک کارشناس یا یک دوست دیگر را بفرستم، همسرم را به تلویزیون فرستادم و هدف من این بود که بگویم می‌خواهم کشور را با مشارکت زنان اداره کنم، نباید یک مجموعه عظیمی از جمعیت کشور ما که نقش کلیدی در کشور و جامعه دارند، این‌گونه به آنها در جامعه بی‌توجهی شود.

وی ادامه داد: در بحث انتخابات و قهر با انتخابات باید بگویم که اگر ما نرویم و نگوییم که می‌توانیم جامعه را به گونه‌ای دیگر اداره و هدایت کنیم، دیگران برای ما تصمیم خواهند گرفت. مگر می‌شود بگوییم که خانم‌ها در خانه باشند کاری نکنند و در فعالیت‌های اجتماعی سیاسی نباشند؟. ما باید حرف خود را بزنیم و بگوییم که می‌توانیم راه متفاوتی کشور را اداره کنیم.

همتی درخصوص وعده یارانه‌ای خود بیان داشت: همه حرف‌های اقتصادی من در یک چارچوب مشخص است و پراکنده یا انتخاباتی نخواهد بود. اگر گفتم که یک میلیون یارانه پرداخت کنیم این وعده انتخاباتی نبود، این یک نیاز ضروری برای سه دهک پایین بود و یک وعده انتخاباتی نبود که مثلاً برای همه ایرانیان یارانه را چند برابر می‌‌کنم؛ این عدد برای دهک‌های پایین جامعه و حاشیه شهرهاست و مبلغی است که می‌تواند به زندگی آنها کمک کند اما در دهک‌های بالا این عدد چندان در زندگی روزمره محاسبه نمی‌شود و نیاز نیست. من را متهم می‌کنند که فلانی شعار می‌دهد اما من دارم با مردم دیالوگ می‌کنم.

همتی در ادامه بیان داشت: من آمده‌ام که حکمرانی را عوض کنم به نسبت به همه کاندیداها هم از شرایط اقتصادی امروز کشور و هم از ظرفیت‌های یکسال آینده کشور بیشتر و دقیق‌تر اطلاع دارم. من اعلام کردم که قدرت خودم را از بی قدرت‌ها میگیرم. من از نزدیک در جریان مشکلات کشور هستم و معتقدم با تحریم انتخابات و با قهر سیاسی مشکلات کشور حل نمی‌شود.

وی با اشاره به صحبت های امروز اعضای شورای نگهبان درباره خود، گفت: من دیدم که می گویند فلانی چرا درباره حجاب دختران در ماشین صحبت کرده و ممکن است درباره صلاحیت او تجدید نظر کنیم، خوب بکنید؛ من به خاطر اینکه در صلاحیت من تجدید بشود یا نشود خودم را سانسور نمی‌کنم. من می‌گویم چرا به جوانان استرس می‌دهیم و آرامش آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهیم. می‌خواهند ردصلاحیت کنند مسأله‌ای نیست، صلاحیت را مردم تعیین می‌کنند، من ۴۰ سال است که برای نظام جمهوری اسلامی کار می‌کنم در خدمت امام و مقام معظم رهبری بوده‌ام، همه من را می‌شناسند عقاید و نظرات من را هم می دانند.

نام:
ایمیل:
* نظر: