به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۰۴۴۱
|
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۴

خبردنا: امیرحسین قاضی زاده هاشمی در اولین مناظره انتخاباتی چند گاف داشت که در شبکه های اجتماعی خبرساز شد. 

او در بخشی از سخنان خود اصلاحات ارضی دوران پهلوی را به اصل 4 ترومن نسبت داد و هر دو را به برنامه های «الوین تافلر» نویسنده کتاب «جابه جایی در قدرت»!

این در حالی است که هیچ ارتباطی میان ترومن و اصلاحات ارضی پهلوی وجود ندارد. اصلاحات ارضی با حمایت جان اف کندی رخداد. 

در همین رابطه مجید تفرشی پژوهشگر تاریخ و تحلیلگر سیاسی در توئیتی نوشت: "از نظر تاریخ نگاری، صحبت امروز آقای قاضی زاده هاشمی در چسباندن تحولات به قول او «۴۰، ۵۰، ۶۰ سال قبل» و یکی دانستن اصل چهار دهه ۴۰ میلادی و اصلاحات ارضی دهه ۶۰ میلادی بر اساس نظرات دهه ۷۰ میلادی آلوین تافلر، اوج تاریخ دانی، سواد، زمان سنجی و شناخت تحولات اجتماعی ایران ایشان بود."

گاف دوم او درباره مالیات بخش روستایی و کشاورزی و دامپروری بود. قاضی زاده هاشمی در سخنان خود گفت: "اگر جوانان روستایی علاقه به ماندن در روستا ندارند به این دلیل است که درآمد کافی و رفاه لازم را ندارند. ما باید شیفت بندی را به گونه ای انجام بدهیم که منابع بانکی به آن سمت سوق پیدا کند، مالیات کمتر شود، اشتغال مولد وجود داشته باشد و اختیارات داده شود که فرماندار مدیریت کند و مردم محل هم بر آن نظارت کنند."

در واکنش به این اظهار نظر پدرام سلطانی فعال اقتصادی در توئیتی نوشت: «قاضی‌زاده هاشمی می‌گوید که نظام مالیاتی را جوری اصلاح کنیم که در روستاها مالیات کمتری داده شود. یعنی او نمیداند کشاورزی، دامداری و صنایع روستایی کلاً از مالیات معاف هستند؟» 

نام:
ایمیل:
* نظر: