به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۰۴۵۸
|
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰

خبردنا: 24 آنلاین نوشت:مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در کانال خود در فضای مجازی بیانیه ای منتشر کرد.

در بخشی از این بیانیه که به تاریخ 16خرداد منتشر شده آمده است:

در این دوره از انتخابات با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و تبلیغات سوء معاندان نظام، حضور مردم در پای صندوق های رأی اهمیت فزونتری یافته است. لذا رهبر فرزانه انقلاب از مدت ها پیش ضمن تاکید بر ضرورت حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، این مولفه را مهم تر از نتیجه انتخابات و شخص منتخب دانستند. بدیهی است که مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، پیش نیازهایی دارد که از جمله مهم ترین آنها وجود نمایندگانی از سلایق مختلف در میان نامزدهای احراز صلاحیت شده است.

در این شرایط متاسفانه شورای محترم نگهبان برخی از شخصیت های متعهد و مورد اعتماد نظام ورهبری را تحت عنوان موهوم عدم احراز صلاحیت، از عرصه انتخابات حذف کرد و تا کنون نیز هیچ یک از اعضای آن با وجود تلاش زیاد نتوانسته اند در این زمینه به پرسش ها و ابهامات موجود در اذهان مردم به خصوص نسل جوان پاسخ دهند. نتیجه این عملکرد، حضور برخی چهره های ناکارامد در عرصه انتخابات و شکل گیری فضای سرد، و غیررقابتی است.

با بیانات رهبر معظم انقلاب در چهاردهم خرداد در مورد اهمیت جمهوریت نظام و نقش مشارکت مردم در استحکام پایه های آن و نیز ضرورت اقدام دستگاه های مسئول برای جبران تضییع حقوق و رفع ظلم وجفا واعاده حیثیت از برخی نامزدهای احراز صلاحیت نشده، انتظار می رفت که بار دیگر شور و نشاط به عرصه انتخابات برگردد و با تصمیم بهینه شورای نگهبان در جهت رفع دغدغه های مقام معظم رهبری، شاهد حضور طیف متنوعی از سلایق سیاسی در رقابت های انتخاباتی باشیم؛ چنان که سخنگوی این شورا نیز در اولین لحظات پس از بیانات رهبر معظم انقلاب، ضمن اعتراف به عملکرد اشتباه نهاد متبوع خود، سخنان ایشان را فصل الخطاب دانست؛ اما با کمال تعجب بیانیه ای از جانب شورای نگهبان صادر شد که طی آن تذکر مقام معظم رهبری وتصریح ایشان بر رفع ظلم وجفا ولزوم اعاده حیثیت از برخی از نامزدهای عدم احراز صلاحیت شده بدلیل گزارش های خلاف وغلطی که خلاف بودن آن بر معظم له اثبات شده بود نادیده وناشنیده انگاشته شد و به صورت ضمنی رسانه ها وفضای مجازی به عنوان مخاطبان کلام رهبری معرفی شدند. این بیانیه در حقیقت ظلم و جفای بزرگ تری بود که  نسبت به ساحت رهبری صورت گرفت.

این بیانیه نه تنها مردم وعلاقمندان به نظام را اقناع نکرد بلکه موجب جریحه دار شدن احساسات  پاک میلیونها طرفدار نظام وانقلاب گردید.

اکنون سؤال این است که "دستگاه های مسئول" مخاطب رهبری، کدام نهاد بود و چرا هیچ اقدام عملی برای لبیک به فرمان معظم له صورت نگرفت؟ چرا از جانب مدعیان ولایتمداری و داعیه داران جبهه انقلاب، شاهد هیچ اقدامی عملی برای مطالبه اجرای امر رهبری نیستیم؟ نمایندگان محترم مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور و هیئت دولت، قوه قضائیه، نهادهای امنیتی به ویژه شورای عالی امنیت ملی، حوزویان و دانشگاهیان، ائمه محترم جمعه و جماعات و احزاب و تشکل های سیاسی هر یک به سهم خود وظیفه دارند اقدامی شایسته در راستای پاسخ به مطالبه رهبر معظم انقلاب انجام دهند.

امید است نهادها، جریان ها و شخصیت های مختلف با عمل به وظایف خود و پرهیزازغفلت و انفعال، تنها رضای خدای متعال ورضایت حضرت ولی عصر(عج) را در نظر گرفته، و زمینه مشارکت حداکثری مردم را در تعیین سرنوشت خویش فراهم آورند تا بار دیگر شاهد یأس و سرخوردگی در جبهه دشمنان و نشاط و امید در جبهه دوستان انقلاب و رهروان امام راحل ره ومقام معظم رهبری باشیم.

مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم ضمن تجدید عهد وپیمان با آرمان‌های اسلام و انقلاب و ولی امر مسلمین، بر لزوم توجه کامل مسؤلان نظام به تذکرات و فرمایشات مقام معظم رهبری و نصب العین قراردادن و تعهد به انجام آنها را نشانه التزام عملی به ولایت فقیه  ومشروعیت تصمیمات آنها می داند .

نام:
ایمیل:
* نظر: