به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۰۵۲۷
|
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۲

خبردنا: اولین نشست رهبران گروه هفت با میزبانی بریتانیا در شهر ساحلی کورنوال انگلستان روز جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ (۱۱ ژوئن ۲۰۲۱) برگزار شد.

رایزنی رهبران هفت کشور بر چگونگی احیای اقتصاد جهانی، مقابله با شیوع کرونا، و تغییرات اقلیمی تمرکز داشت.

اعضای گروه هفت (G۷) که کشور‌های بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، آلمان، فرانسه، ژاپن، ایتالیا و کانادا (این کشور بعد‌ها به گروه ۷ پیوست) را در بر می‌گیرد، در این نشست توافق کردند که به ارائه بسته‌های کمکی اقتصادی برای مقابله با آثار منفی شیوع کرونا ادامه دهند.

یکی از موضوعاتی که د این گردهمایی مورد بررسی جدی قرار گرفت ارائه یک میلیارد دوز واکسن کرونا به کشور‌های کم درآمد بود.

کمک به احیای اقتصاد جهانی بدنبال شیوع ویروس کرونا از دیگر موضوعات مورد بحث رهبران گروه هفت بود.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه طی این نشست با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا در اختلاف بود.

مکرون در این نشست تاکید داشت برلی مقابله جهانی با ویروس کرونا، حق مالکیت انحصاری واکسن کرونا باید لغو شود.

مکرون اظهار داشت؛ گروه هفت باید زر مواردی همچون حق مالکیت واکسن، اهدای واکسن کرونا به کشور‌های دیگر و تامین مالی سیستم‌های درمانی در جهان وارد عمل شود.

مقابله با تغییرات اقلیمی جهان از دیگر محور‌های نشست گروه هفت بود.

گفته می‌شود، در این مورد رهبران ۷ کشور توافق کرده‌اند تا برای به صفر رساندن سطح تولید دی اکسید کربن در کشور‌های خود تلاش و اطمینان حاصل کنند که کشور‌های در در حال توسعه نیز به فناوری‌های سبز دسترسی پیدا کنند.

رایزنی‌های گروه هفت در شهر ساحلی کورنوال انگلستان همچنان ادامه دارد گفتنی است که همزمان با برگزاری جلسه گروه ۷ جمعی از معترضان گروه مردم نهاد موسوم به" بحران را خرد کن " برای حل بحران‌های زیست محیطی و اجتماعی خواهان چاره اندیشی از سوی سران قدرت‌های جهان شدند.

گروه معترض "بحران را خرد کن" معتقد است شرایط آب و هوایی و اجتماعی کره زمین در وضعیت اضطراری قرار دارد، به این منظور باید در جهت گیری کلی قدرت‌های جهانی تغییر ایجاد شود.

در تصاویر روز عکس‌هایی از نشست گروه هفت را و لحظه ورود اعضای این گروه به ساحل کورنوال در بریتانیا را ببینید.

نام:
ایمیل:
* نظر: