به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۰۵۴۱
|
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
کاندیدای انتخابات ششم شورای شهر یاسوج با بیان اینکه اکنون هم شاهد اقتصاد ضعیف خانوارها هستیم و هم شاهد بیکاری جوانان ، اظهارداشت: برای مشکلات معیشتی و بهبود شرایط کنونی باید بسترهای راه اندازی کسب و کارهای متعدد توسط شهرداری یاسوج فراهم شود.

به گزارش خبردنا/ محمدرضا جلیل فر در گفت و گو با رسانه ها گفت: شهرداری‌ در فرآیند توسعه شهری و ایجاد خدمات مورد نیاز شهروندان با چالش‌های متعددی در زمینه‌های مختلف رو به رو بوده که یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی مدیران شهری، کمبود منابع درآمدی و کسب درآمدهای پایدار شهردار‌ی برای ارائه خدمات و ایجاد زیرساخت‌های شهری است.

وی گسترش محدوده شهرها، تقاضای قابل ملاحظه در حمل و نقل شهری، افزایش مطالبات شهروندان و کاهش کمک‌های دولت را از مهمترین عوامل ایجاد مشکلات شهرداری‌ یاسوج در زمینه تامین مالی خود عنوان و اظهارداشت: شهرداری در حالی از منابع محروم شده اند که روش جایگزینی برای درآمدهای شهری مد نظر گرفته نشده است.

کاندیدای انتخابات ششم شورای شهر یاسوج با تاکید براینکه تامین منابع پایدار جدید مستلزم ایجاد ساختارهای اقتصادی است، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ اگرچه متولی همه امور شهر نیست و حتی مدیریت کاربری اراضی نیز از حوزه اختیارات آن‌ها خارج است اما همچنان به عنوان شرکت بهره‌بردار فضای شهری، ذینفع و بازیگر اصلی اتفاقات داخل شهرها است.

جلیل فر گفت: کسب درآمد پایدار برای شهرداری از آنجایی مهم است که در صورت تحقق نیافتن، مدیریت شهر را تبدیل به یک مدیریت شهری کوتاه بُرد می‌کند که نمی‌تواند چشم اندازهای بلندمدت و میان مدتی برای شهر داشته باشد که این موضوع موقعیت مدیریت شهری را در حالت تدافعی قرار می‌دهد.

کاندیدای شورای شهر یاسوج افزود: در شرایط فعلی کسب و کارهای نوین مبتنی بر شبکه‌های اطلاعات و ارتباطات در تقابل با بخش‌های سنتی اقتصاد، نظام جدیدی از کسب و کارها و بنگاه‌های اقتصادی را شکل می‌دهند، نظامی که برخی مشاغل را با تهدیدهای جدی مواجه کرده و مشاغل جدیدی را جایگزین کرده است.

جلیل فر تاکیدکرد بالفعل کردن ظرفیت های مدیریت شهری با بهره گیری از توان کسب و کارهای نو و خلاق، مدیرانی با نگرش جامع و متناسب با چنین شرایطی را می‌طلبد.

وی گفت: شهر یاسوج با ظرفیت های بالقوه و بالفعلی که دارد می تواند در حوزه های اشتغال جوانان بیکار و ایجاد درآمدهای ‍‍‍پایدار گام های موثری بردارد و البته برای تحقق این امر مهم باید مشارکت مردمی بویژه مشارکت بخش خصوصی نیز محقق شود.

کاندیدای ششمین انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج با تاکید بر راه اندازی واحدهای کسب و کار عمومی و خانگی در این شهر ادامه داد: شهرداری می تواند بخشی از مشکلات بیکاری و معیشت شهروندان را با اجرایی نمودن این واحدها برطرف کند.

جلیل فر افزود: شهرداری یاسوج با کسب و کارهای مختلف می تواند علاوه بر تامین درآمدهای پایدار نسبت به کاهش جمعیت بیکاری همت گماشته و از سویی صندوق ذخیره مالی برای صاحبان همین واحدها راه اندازی کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: