به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۰۵۷۲
|
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۲
کاندیدای انتخابات ششم شورای اسلامی یاسوج تاکیدکرد که مدیریت شهری باید بفکر تقویت و توسعه بخش گردشگری این شهر بوده تا با تقویت این بخش بتوان شاهد توسعه پایدار شهری بود

" محمدرضا جلیل فر" به رسانه ها گفت: شهر یاسوج دارای اماکن متعدد بالقوه و بالفعل گردشگری بوده که باید مدیریت شهری در سال های آینده از حیث زیرساختی این اماکن را تقویت و گسترش دهد.

وی با بیان اینکه امروزه گردشگری به عنوان یکی از مهمترین صنایع توسعه پایدار، فرصت بزرگ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای کلان شهرها بوجود آورده است، اظهارداشت: این صنعت در ساختارهایِ فضایی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی عصر پسامدرن در جامعه حال حاضر شهری ایران بسیار با اهمیت است.

این فعال فرهنگی - سیاسی گفت: امروزه گسترش فضاهای باز جمعی و ایجاد مراکز فراغتی و تفریحی مُدرن یکی از اهداف مهم برنامه ریزان مدیریت شهری در حوزه گردشگری شهری است و توسعه گردشگری شهری با ارتقای ابعاد کمی و کیفی با حداکثر بازده، یکی از مهترین فعالیت های عمده مدیریت اجرایی شهرها است.

جلیل فر ، وجود جاذبه های متنوع در شهریاسوج چون اماکن تاریخی، فضاهای سبز، مراکز فرهنگی امکانات ورزشی، تسهیلات مهمان نوازی، مراکز خرید و بازارها را جزء پارامترهای مهم شکل گیری گردشگری شهری برشمرد.

وی با بیان اینکه منظور از گردشگری شهری پایدار، حفظ ویژگی ها و خصایص جامعه محلّی و حفاظت و ارتقای ابعاد مختلف محیط شهری، محیط انسان ساخت، طبیعی و فرهنگی است، تصریح کرد: به منظور پایداری شهر و کارکرد گردشگری آن، سرمایه های اجتماعی، فیزیکی و فرهنگی یاسوج را باید به گونه ای پایدار برای توسعه گردشگری شهری مورد استفاده قرار داد.

کاندیدای انتخابات ششم شورای شهر یاسوج گفت: برای تقویت زیرساخت های گردشگری در این شهر اگرچه شهرداری با مشکلات اعتباراتی و امکاناتی مواجه بوده اما امیدواریم در سال های آینده با تخصیص اعتبارات کلان از سوی دولت شاهد گسترش چشمگیر تقویت زیرساخت های گردشگری باشیم.

جلیل فر تاکیدکرد: توسعه گردشگری شهری آثار مثبت و منفی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی به دنبال دارد و ایجاد تعادل در این زمینه، به گونه ای که آثار مثبت بیش از آثار منفی باشد، نیازمند اتخاذ سیاست های مدیریتی قوی است.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: