به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۰۵۸۴
|
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان خبر داد
فرهادی حجم سرمایه گذاری این وزارت خانه برای ۳ سد تنگ سرخ، سقاوه و آبریز از محل ماده ۵۶ را در مجموع ۲۸۵ میلیارد تومان عنوان کرد.

خبردنا: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرمایه گذاری وزارت نیرو برای ۳ سد"تنگ سرخ"، "سقاوه" و "آبریز" از محل ماده ۵۶ در مجموع ۲۸۵ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش"خبردنا"«رسول فرهادی» در جمع خبرنگاران افزود: با پیگیری استاندار، تلاش های مجمع نمایندگان استان و زحمات شبانه روزی مجموعه آب منطقه ای استان در دولت تدبیر و امید مجوز اعتبار از ظرفیت‌ های ماده ۵۶ قانون الحاق بودجه برای پروژه‌ های مهم و اولویت‌ دار آبی استان اخذ شد.

وی اظهارکرد: حجم سرمایه گذاری وزارت نیرو در خصوص سد تنگ سرخ از محل ماده ۵۶ را ۱۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد حجم سرمایه گذاری وزارت نیرو در خصوص سد سقاوه را ۲۵ میلیارد تومان برشمرد و خاطرنشان کرد: حجم سرمایه گذاری این وزارت خانه در خصوص سدآبریز ۱۰۰میلیارد تومان است.

فرهادی حجم سرمایه گذاری این وزارت خانه برای ۳ سد تنگ سرخ، سقاوه و آبریز از محل ماده ۵۶ را در مجموع ۲۸۵ میلیارد تومان عنوان کرد.

وی با اشاره به بخشی از پروژه های بهره برداری شده در دولت تدبیر و امید تاکید کرد: آبرسانی به دشت امامزاده جعفر با هدف تامین آب ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ماهور باشت، امامزاده جعفر در بازه زمانی ۲ ساله به بهره برداری رسید. ۱۱۲ میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار هزینه شد.

مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد یکی دیگر از پروژه های شاخص در دولت یازدهم را ساماندهی رودخانه دیل از توابع شهرستان گچساران برشمرد و اظهارکرد: این پروژه از سال ۱۳۸۳ آغاز اما در دولت تدبیر و امید به اتمام رسید.

فرهادی هدف از اجرای پروژه را ساماندهی رودخانه به طول ۲ کیلومتر، احداث ۴ سیل عرضی و ۲ بند کنترل سیلاب عنوان و بیان کرد: ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه هزینه شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: