به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۰۶۵۷
|
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
 نشست مسئولان قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با رسانه‌ها به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه در محل دادگستری کل استان برگزار شد.

خبردنا/ رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به زودی با شورای ها و شهرداری شهرهای کلان استان برخورد قضایی خواهد شد.

به گزارش خبردنا/ حسن نگین تاجی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه با تبریک دهه کرامت ولادت امام رضا علیه السلام و با یادی از شهدای هفتم تیر و شهید دکتر بهشتی افزود: موفقیت های خوبی در دستگاه قضایی استان داشتیم و جز استان‌های اول تا سوم در برنامه‌های آموزشی و علمی در کشور هستیم.

وی اظهارکرد: در سال گذشته بیش از ۹۵ درصد پرونده‌های معوقه مختومه شد دادرسی الکترونیک در استان اجرایی شده و دیگر لازم نیست هیچ زندانی از دادسرا به دادگاه بیاید و از همان مکان رسیدگی به صورت آنلاین انجام می‌شود هر چند در بحث سخت افزاری و نرم افزاری مشکلاتی داشتیم اما ۸۹ درصد رسیدگی‌های دادسراها از طریق الکترونیکی صورت می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در بحث تولید و حمایت از تولید کنندگان یک بخش مربوط به نبود کارخانه‌ها در استان بوده و برخی کارخانه‌های ما با مشکل مواجه هستند در خصوص کارخانه قند که هویت اجتماعی ما بود انقلابی صورت گرفت که باید از قضات شجاعی که حکم زدند قدردانی کنیم.

نگین‌تاجی تصریح کرد: این کارخانه به ثمن بخس فروخته شد که در دستور کار دادگستری قرار گرفت و با دستور مستقیم آیت الله رئیسی رفع تصرف شد و به دولت بازگشت بر اساس سیاست دستگاه قضایی تا گام آخر پشتیبانی را انجام دادیم که خوشبختانه قراردادی میان بانک تجارت و کارگران بسته شده و آن‌ها به کار برگشتند و بیمه و حقوق آنها پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: کارخانه آرد هم می‌رفت تا سرنوشتی مثل کارخانه قند یاسوج داشته باشد از مزایده‌ای که در تهران انجام شد جلوگیری کردیم در پتروشیمی سقاوه با مجاهدت همکاران بطلان واگذاری انجام و خلع ید شد و هرآنچه که کارخانه مشکل‌دار داشتیم توسط دادگستری استان مشکلات آنها در دستور کار قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مبارزه با مفاسد اقتصادی در چارچوب الزامات یعنی قاطعیت شفافیت و پرهیز از شعار در دادگستری استان برخورد لازم صورت گرفت که برای اولین بار به برخی موارد اشاره می کنیم و هدف اصلاح امور است.

نگین تاجی عنوان کرد: در ماه‌های گذشته موضوع امور عشایر و شورای شهر گچساران را داشتییم که در خصوص پرونده مربوط به آرد ۲۸ نفر با حجم ۴ میلیارد تومان دستگیر شدند همچنین یازده سال حبس برای یکی از مدیران و انفصال دائم از مشاغل دولتی را صادر کردیم.

وی افزود: در حوزه پیشگیری فعالیت‌های بسیار خوبی برای برخورد با بسترهای فساد داشتیم؛ در زندان‌ها کارهای اساسی انجام شد زندانی زیر ۲۰ میلیون تومان با اقدامات ارزنده خیرین، شوراهای حل اختلاف و ستاد دیه اکنون در زندان‌های استان نداریم، سرکشی از خانواده های زندانیان و صلح و سازش ۲۰ فقره قتل را در استان داشتیم.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در خصوص رتبه استان در عملکردها در سطح کشور و در بحث کیفیت آرا در درجه عالی هستیم که دلیل آن ایجاد بسترها و برگزاری متعدد نشست های علمی در دادگستری استان و تحول واقعی در آموزش و نوآوری و ابتکار بوده است.

نگین تاجی تاکید کرد: در سفر آیت الله رئیسی تایید شد که استان ما در نوآوری و مباحث آموزشی و علمی جز استان های اول است اساتید برتر حقوق وکلا و کارشناسان اجازه ورود در برنامه های آموزشی ما را دارند و کتابی در زمینه نقد آرا در استان به نگارش در خواهد آمد که در گذشته چنین چیزی وجود نداشت و کمیته اتقان آرا نیز تشکیل دادیم.

وی در خصوص نوع جرائم مدیران سابق و فعلی استان تصریح کرد: بیشتر مربوط به اختلاس، رشوه و تحصیل مال نامشروع است که در یکی از پرونده ها ۳۰ میلیارد تومان و دیگری ۱۱ میلیارد تومان داریم.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با شوراها و شهرداری‌های برخی شهرهای استان ورود کرده ایم و برخی افراد دستگیر شدند و به زودی در شهرهای کلان استان با این افراد برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

نگین تاجی ادامه داد: هر چند کار کردن در استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار سخت است اما هیچ‌گونه ملاحظه سیاسی، قومی و جناحی در کار خود نداشته ایم که در موضوع کارخانه قند و پتروشیمی و امور عشایر چنین عملکردی داشتیم. در پرونده امور عشایر وام‌های مردم ا به انحراف کشاندند.

وی بیان کرد: با روی کار آمدن دولت آیت الله رئیسی امید به خشکیده شدن بسترهای فساد در کشور وجود دارد تا دیگر شاهد سیل پرونده های این چنینی به دادگستری و قوه قضاییه نباشیم.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص برخی مشکلات تغییر کاربری‌ها و تصرفات در استان و به خصوص در شهر یاسوج عنوان کرد: وقتی مسئولان به فکر طرح جامع شهر نیستند و معیارهای شهرسازی رعایت نمی شود زمینه فساد و جرایم در شهرهای ما به ویژه یاسوج ایجاد می‌شود.

نگین تاجی بیشترین پرونده های دستگاه قضا را مربوط به نزاع‌های به علت مسائل مالکیت و قتل‌ها را نیز به علت نزاع مالکیتی دانست.

وی در خصوص قتلی که ۱۵ اسفند ۹۹ در شهر چرام رخ داده گفت: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ رسیدگی به این قتل انجام و کیفرخواست این قتل صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۶۶ نفر در رابطه با حوادث چرام بازداشت شدند.

نگین تاجی اظهار کرد: یک تفکری وجود دارد که همه کارها را به دستگاه قضایی و پلیس از دستگاه قضایی و پلیس می خواند که این مسئله نیاز به کار فرهنگی دارد و حدود ۴۰ نهاد و دستگاه اجرایی باید در زمینه پیشگیری کنار هم قرار بگیرند.

نام:
ایمیل:
* نظر: