به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۰۶۶۴
|
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان خبرداد:
رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال گذشته ۳۹ پرونده کیفری برای کارقاچاق کن ها، دلالان و شهود دورغین در این استان تشکیل شد.

به گزارش خبردنا/ فرشید روشندل در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اهمیتی که سلامت در دستگاه قضایی دارد و همکاران برخوردار از سلامت مطلوب و پرسنل قضایی و اداری در دادگستری استان مشغول بکارند، اما کارچاق کن ها خودشان را به عنوان فامیل و قوم و خویش کارمند یا قاضی معرفی می کنند و موجب زیر سوال رفتن کیفیت رسیدگی ها در دستگاه قضایی، بدنامی پرسنل دستگاه قضایی و ایجاد شائبه می شوند.

وی افزود: در سال گذشته ۳۹ پرونده کیفری برای کار قاچاق کن ها، دلال‌ها و شهود دورغین تشکیل و برای آنان کیفرخواست صادر تعدادی رای محکومیت قطعی و غیرقطعی برای آنها صادر شد. احکام تعدادی از این موارد نیز در مرحله اجراست.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شهود دروغین یکی از معضلات اساسی است که در دستگاه قضایی با آن مواجه هستیم، هشدار داد: افرادی که قصد شهادت دروغ داشته باشند و در محکمه حضور پیدا کنند به لحاظ مجازات حبس که برای شهود دورغین وجود دارد قطعا برخورد قطعی و جدی قانونی در درستور کار دستگاه قضایی استان است.

نام:
ایمیل:
* نظر: