به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۰۶۶۶
|
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
با پیروزی سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری و انتصاب وزیر کشور که گفته می شود مسوولیت وزارت کشور به " علیرضا زاکانی " نماینده کنونی استان قُم در مجلس یازدهم واگذار خواهد شد بطور حتم استانداران کشور تغییر خواهند کرد.

به گزارش خبردنا/ اگرچه کارنامه " حسین کلانتری " آخرین استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دولت تدبیر و امید را می توان در برخی حوزه ها موفقیت آمیز خواند و البته در برخی حوزه ها در سطح متوسط دانست اما بطور حتم این استاندار اصلاح طلب از گردونه مسوولیت کنار  گذاشته می شود هرچند خود وی نیز در روزهای پایانی خردادماه 1398 تاکید کرد که برای 2 سال مسوولیت در این استان برنامه ریزی کرده است.

بهرحال حق مسلم دولت سیزدهم انتصاب مسوولان و مدیران همسوی خود است اگرچه آقای رئیسی رئیس جمهور این دولت تاکیدکرد که قصد دارد کابینه خود را براساس نظرخواهی از مردم با استقرار یک سایت نظرسنجی انتخاب کند و کابینه مدیریتی وی کابینه ای مردمی و فراجناحی خواهد بود.

استان کهگیلویه و بویراحمد شرایط خاصی خواهد داشت و اگر آقای رئیسی و وزاری وی بخواهند در این استان انتصابات شان را انجام دهند باید در فاز اول پاسخگوی حداقل پنج جریان حامی خود باشند.

جریان اول، مختص " مهدی روشنفکر " مشهور به " سردار ندای وحدت " و نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که با انتصاب " آرمان بیگلری بادلانی " به ریاست ستاد اصلی رئیسی در استان، نشان داد از دوستان گذشته " رئیسی " قدرت بیشتری در کابینه رئیس جمهور منتخب دارد.

جریان دوم، مختص جریان مشهور به " ستار هدایتخواه " است. البته " هدایتخواه " در روزهای تبلیغات انتخاباتی یکبار در پارک ولایت یاسوج برای انتخاب اصلح سخنانی گفت اما قبل از آن گفت که " وی بدلیل نمایندگی در آستان قدس رضوی " نمی تواند فعالیت جانبدارانه بکند. بطور حتم دوستان انتخابات گذشته رئیسی به این آسانی که برخی فکر می کنند دست از سر مدیریت آینده استان برنخواهند داشت هرچند که گفته می شود از هم اکنون " نادر منتظریان " را برای انتخابات دوازدهم مجلس راست آزمایی می کنند.

جریان سوم، مختص جریان " سیدمحمد موحد " نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی است که وی نیز در انتخابات دوازدهم در یاسوج و حوزه انتخابیه کنونی خود برای پیروزی آقای رئیسی تلاش های فراوانی کرد. برخی معتقدند " موحد " نمی تواند در لایه های جریان های سیاسی بویراحمدنشین در کابینه سیزدهم رئیسی نفوذ چندانی داشته باشد.

جریان چهارم، مختص " سیدناصر حسینی پور " است. نویسنده نام آشنای " پایی که جا ماند " و این روزها درحال برگزاری جشن های قهرمانی خود در انتخابات میان دوره ای یازدهم گچساران و باشت است. وی در یکی از سخنرانی های خود گفت که بسیاری از نمایندگان مرکزنشین و وزرای آینده ایران با وی دوست هستند. البته سید ناصر دارای تجربه های بین المللی بوده که قصد هم ندارد از " غلامرضا تاجگردون " نماینده سابق این حوزه انتخابیه در " عزت بخشی " به حوزه خود عقب بماند و قطعا از نمایندگانی خواهد بود که در انتصاب مدیران آینده نقش اساسی خواهد داشت.

جریان چهارم، مختص " غلام محمد زارعی " نماینده ادوار نهم و دهم بویراحمد و دنا در خانه ملت است. زارعی که همگان فکر می کردند براساس انتخابات گذشته در ستادهای نزدیک به دیدگاه فکری اصلاح طلبان خیمه بزند اما این بار عَلمِ بیرق خود را در خیابان معلم یاسوج و در ستادی با مدیریت " آرمان بیگلری بادلانی " در جهت حمایت از رئیسی برپا کرد. قطعا وی نیز توقع دارد که در مدیریت آینده سهمی داشته باشد هرچندکه سهم او در این مدیریت ها بسیار کم خواهد بود.

جریان پنجم، مختص مدیران غیربومی خواهد بود که حتما استان کهگیلویه و بویراحمد را محل تاخت و تاز خویش برای چند صباحی خواهند کرد.

شنیده ها از هم اکنون می گوید که " شیخ صفدر پناهی " رئیس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و رئیس ستاد انتخاباتی آقای رئیسی در استان کهگیلویه و بویراحمد مهمترین گزینه استاندار شدن این استان است. وی از علمای پرتوان در امورات سیاسی بوده که آشنایی کامل با حوزه وزارت کشور را دارد.

برخی از " شیخ آیت عبدپور " مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت احمدی نژاد در این استان بعنوان معاون سیاسی " شیخ صفدر " یاد می کنند.

گزینه دوم را " منوچهر حبیبی " شاید بتوان نام برد که وی سابقه طولانی در حوزه وزارت کشور در بخش های مختلف دارد و هم اکنون معاون استاندار قزوین است. وی از نزدیکان " ستار هدایتخواه " و تیم موسوم به " سید مسعود حسینی " استاندار اول دکتر احمدی نژاد در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

گزینه سوم را " کورش امیدی پور " معاون اسبق عمرانی در دولت احمدی نژاد می دانند که البته وی هم منسوب به جریان " هدایتخواه " است.

" شیرعلی خرامین " چهره خوشنام سیاسی و فرهنگی که مسوولیت یکی از ستادهای رئیسی در انتخابات سیزدهم را در استان برعهده داشت و البته وی نیز در زمره یاران " ستار هدایتخواه " است.

" ایروان مسعودی اصل بادلانی " که معاونت پژوهش های مجلس را برعهده داشت و تخصص و تجربیات فراوان او می تواند برگ برنده ای برای استاندار شدن وی در استان کهگیلویه و بویراحمد باشد. مدیر خوش پوش و خوش تیپ اصولگرایان که در انتخابات یازدهم شورای اسلامی از " مهدی روشنفکر " حمایت کرد و البته ارتباط بسیار نزدیکی با بزرگان اصولگرایی درون و برون استان دارد. " مسعودی اصل بادلانی " مُدیری جوان و با انگیزه که افتخارات متعددی در کارنامه کاری او به چشم می خورد اگرچه برخی معتقدند وی می تواند یک وزیر باکفایت هم باشد.

" بهروز یزدان پناه " اگرچه دیدگاه اصلاح طلبانه از گذشته دارد اما در انتخابات سیزدهم بدلیل حمایت های مستمر " مهدی روشنفکر " از رئیسی به اردوگاه  رئیسی پیوست. وی بسیار اخلاق مدار، پرتوان ، کاربلد ، مردمدار و فساد ستیز است. یزدان پناه دارای تمامی شرایط خاص رئیسی در انتخاب مدیران شایسته دولت سیزدهم است.

" بهرام موحدزاده "، اُستاد مهربان دانشگاه پیام نور، رئیس ستاد انتخاباتی جمعیت ایثارگران حامی رئیسی در انتخابات های دوازدهم و سیزدهم و اصولگرای ثابت قدم در استان کهگیلویه و بویراحمد. وی فرزند بویراحمد سفلی بوده که حتما از حمایت های " مهدی روشنفکر " برخوردار خواهد بود اگرچه مورد تائید تشکیلات موسوم به " ستار هدایتخواه " هم است. فعال سیاسی مودب و متین که تواضع او بر سایر رفتارهای وی غلبه کرده است.

" عباس اسدروز " مدیرعامل کنونی شرکت پایانه های نفتی ایران و از نیروهای نزدیک به " سید محمد موحد " که دارای کارنامه درخشانی در حوزه اجرایی است و البته با حضور وی می توان از افراطی گری های احتمالی دوری جست.

" حسن نشان زاده مقدم " مدیرعامل مجتمع پتروشیمی بندر امام بعنوان بزرگترین پتروشیمی خاورمیانه و رفیق شفیق "  سید محمد موحد " از دیگر گزینه های احتمالی استاندار دولت سیزدهم است. جوانی خوشنام و پرانرژی، مسلط و با تجربه در کار اجرایی.

" آرش مصلح " مدیرعامل اسبق شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد، اُستاد متخصص، آرام و کاربلدی که تخصص و تعهد از مهمترین ویژگی های کاری او است. " مُصلح " در انتخابات میان دوره ای یازدهم گچساران و باشت برای " سید ناصر " سنگ تمام گذاشت و بنظر می رسد تنها گزینه احتمالی از این حوزه انتخابیه برای استاندار شدن در دولت اول رئیسی باشد.

" محمدعلی وکیلی " روزنامه نگار و نماینده فراکسیون امید در مجلس دهم شورای اسلامی از دیگر گزینه های شایع شده در بین اسامی احتمالی استاندار اول دولت رئیسی در کهگیلویه و بویراحمد است. او فرزند این دیار است اما بنظر می رسد از سوی جریانات اصولگرای درون استانی مورد حمایت قرار نگیرد و البته برخی معتقدند ارتباطات وی با بدنه اصولگرایی در پایتخت ایران بهتر از سایر گزینه های عنوان شده بالا است.

تاکنون نامی از زنان برای استاندار شدن در کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم بُرده نشده است و از سویی احتمال انتصاب یک استاندار غیربومی در صورت به توافق نرسیدن جریانات سیاسی داخل استان نیز وجود دارد که باید منتظر فرارسیدن شروع بکار این دولت بود.

درهرصورت بنظر می رسد که دولت رئیسی در استان باید از افراطی گری های احتمالی در عزل و نصب مدیران آینده دوری جسته تا بتواند گام های توسعه را با قدرت بیشتری بردارد.

بدون شک انتصاب مدیران افراطی سیاسی در هر رده ای می تواند خطرات فراوانی را برای آرامش و امنیت منطقه در حوزه های مختلف بهمراه داشته باشد که امیدست چنین مدیرانی از سوی دولت مردمی و فراجناحی در استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب نشوند.

به گزارش خبردنا/ گزینه هایی که منتشر شد براساس گپ و گفت های سیاسی در محافل مختلف بوده که نمی توان این گپ و گفت ها را رد یا تائید کرد.

این پایگاه خبری، آمادگی کامل انتشار جوابیه از سوی جریانات سیاسی و یا افرادی که از آنان در این گزارش نامبرده شده است را دارد.

انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خودمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
2
0
دکتر بیژن عباسی جوان متعهد و خوشنام بنظرم گزینه خوبی هست که پشت پرده مونده
سعید.بویراحمدی.چ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
1
0
کاملا نظرات جنابعالی اشتباه هست و جانبدارانه.یه کپی از صحبتتان داشته باش و بنشین چه تغیراتی ایجاد میشود که هیچکدام در مسیر تحلیل و تفسیر جنابعالی نیست
تحلیل گر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
1
1
یا ما سر از سیاست در نمی آوریم یا فقط یکی از افراد نامبرده در حد استانداری است کسی که از اول عمرش تا کنون در سیاست بوده است
صمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
1
0
خیلی ابکی تحلیل کردی،تعیین کننده اصلی حاج اقا موحداست
ای خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
1
0
علیبازی خدایی خیلی باحالی
حقیقت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
1
3
هیچکدام از این افراد در حد استاندار شدن نیستند و بعدش هم باید ندای وحدت تصمیم بگیرد و بقیه حق دخالت ندارند همانطوری که رئیس ستاد استانی را آقای روشنفکر مشخص نمودند و ابلاغ هم زده شد برای استاندار هم باید فقط ندای وحدت با محوریت روشنفکر اقدام نماید .
هم استانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
1
3
بدون از سابقه کار در وزارت کشور کسی نباید مدعی باشد دو روز ستاد زدن که نمی شود استاندار شدن این افرادی که نام برده شده است اکثریتشان بیکارند و مسئولیت نداشته و ندارند و توان اجرایی هم ندارند بیشتر توقعات بیجاست.
پاسخ ها
الیاس
| Iran, Islamic Republic of
روشنفکر هیچ کاری خاصی انجوم نداده .
راه مجلسه هنی نبلده چطو ایخو استاندار مشخص کنه .
مفیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
1
1
اگر می خواهند از این افراد برای استانداری استفاده کنند همان غیر بومی خیلی بهتر است .
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
1
1
با این لیست بالا بلند کلا نا امید شدیم استاندار این استان محروم باید یک شخصیت سیاسی با سابقه کار مفید در وزارت کشور باشد مگر استانداری محل آزمون و خطاست که افراد بدون از سابقه پرچمدار شوند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
0
1
دکتر موحدزاده بهترین گزینه هست، مدیر توانمند و لایق که بین اصولگرایان خودش را ثابت کرده و همواره مسیر انقلابی را طی کرده است...
حمیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
0
0
اگر قحط ارجال هم باشد از بعضی از این افرادی که تحلیل کرده اید برای استاندار استفاده نمی شود اگر این نیروها می خواهند استاندار باشند همان گزینه غیر بومی ارجهتر است.
بویراحمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
1
1
عبدی پورررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر شش ماه تو ارشاد اسلامی استان نتونست مدیریت کنه تو دولت احمدی نزاد عزل گردد.
معاون سیاسی خنده داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
0
2
دکتر موحد زاده بهترین گزینه است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
0
0
مهندس دولت یکی از گزینه های جدی استانداری کهگیلویه و بویراحمد است.
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
0
0
دکترامیدی پوربهتربن گزینه ست مدیری توانمندوبااخلاق ومجرب
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
0
0
دکتر خلقی پور از همه گزینه ها بهتر است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
0
0
شک نکنید استاندار از ایل آقایی است..نامش بماند!
دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
0
0
خدایی تامرادی نبو هرکه بو خوبه
Oiu
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
0
0
کلانتری از همه ی این ها یه سرو گردن بالاتره...
ول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
0
0
بس کنید نتیجه مشخص شد و همه ی رای زنی شما دروغ و سرکاری بیش نبود
احمد محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
0
0
تنهافردی که لیاقت وتوانایی خدمت به مردم دارد سردارمحمداسدی هستش کارنامه درخشان ایشان درمدیرکلی استان گواهی براین مدعاست،، مردم خدمات ایشان رافراموش نمی کنند
نام:
ایمیل:
* نظر: