به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۰۶۸۹
|
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
دادستان یاسوج:
دادستان عمومی و انقلاب یاسوج با تشریح برخی تخلفات صورت گرفته در شهرداری ها و ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت: در خصوص چند شورای شهر استان، پرونده هایی را مربوط به تخلفات قراردادها و برخی مسایل تشکیل داده ایم که دو شورای شهر استان حسابرسی نسبتاً کلی انجام شد و پرونده آنها در حال رسیدگی است.

" سیدعلی ملک حسینی " در گفت و گو با خبردنا گفت: تعدادی افراد در ارتباط با این پرونده ها بازداشت شدند و با قرار وثیقه تا اتمام تحقیقات آزاد هستند.

این مقام قضایی در پاسخ به این سوال که پرونده قضایی شورای شهر یاسوج به کجا انجامید؟ ادامه داد: در رابطه با شورای شهر یاسوج نیز پرونده هایی در مراجع نظارتی، سازمان بازرسی و سایر دستگاههای نظارتی مطرح و در حال پیگیری بوده که به محض اینکه به ما اعلام جُرم شود رسیدگی می شوند.

ملک حسینی افزود: پرونده های خرد و جزئی نیز داشته ایم که اغلب آنها رسیدگی شده و به دادگاه ارسال شده اند اما آنچه که مهم است پیشگیری بوده که در این راستا اقدامات ارزشمندی شروع شده است.

دادستان یاسوج با اشاره به وظایف کمیسیون ماده 38 معاملات شهرداری، خاطرنشان کرد: از طریق کمیسیون ماده ۳۸ معاملات شهرداری که مربوط به آیین نامه معاملات شهرداری است، از ظرفیت ماده سه قانون ارتقای سلامت استفاده شده و شهرداری را مُکلف کردند که در سامانه شفافیت قراردادهای و معاملات خود را ثبت کنند که این کار شروع شده است.

ملک حسینی افزود: اقدامات دستگاه قضایی در کمیسیون ماده ۱۰۰ مربوط به ساخت و ساز شهرداری ها با قدرت ادامه خواهد یافت.

وی در خصوص مبارزه با فساد اداری در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد هم ادامه داد: یک پرونده به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان، یک پرونده مربوط به حوزه آب و فاضلاب به مبلغ ۱۳ میلیارد تومان و پرونده مربوط به توزیع آرد به مبلغ چهار میلیارد تومان در حال رسیدگی هستند.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج گفت:در حوزه کارشناسان برخی ادارات در جهت مقابله با فساد برخوردهایی داشته ایم، احکامی صادر شده و پس از قطعیت از سوی رئیس کل دادگستری استان اعلام می شوند.

ملک حسینی افزود: با برخی از کارکنان متخلف ادارات برخوردهایی صورت گرفت و احکامی نیز در این خصوص صادر شد.

وی با بیان اینکه در زمینه پرونده باند مُتخلف شبکه توزیع آرد کیفر خواست صادر شده و در رابطه با امور اراضی استان حکم بدوی صادر، احکام جزای نقدی، حبس و انفصال دائم و موقت از خدمت برای افراد مختلف هم صادر شده است، یادآورشد: پس از قطعیت، از سوی رئیس کل دادگستری استان اعلام می شود.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج گفت: در مورد برخی ادارات پرونده هایی در دادسرا داریم که در حال تحقیقات محرمانه قرار دارند و البته عده ای با قرار بازداشت هم اکنون در زندان هستند و افرادی هم با قرار تامین مناسب کفالت یا وثیقه تا تکمیل تحقیقات آزاد هستند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
0
1
سلام جناب دادستان محترم،فسادشبکه ای درتمام زمینه در مهمترین سازمان بودجه ای استان بیداد می کند لطفا دستور رسیدگی و پیگیری فرمایید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر: