به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۰۶۹۶
|
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
یزدان یناه خبرداد:
خبردنا/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۹۸ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه در شبانه روز گذشته دو بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبردنا/ پرویز یزدان پناه با بیان اینکه ۱۷۲ بیمار در بیمارستان های مُعین کرونا بستری هستند، عنوان کرد: از این تعداد ۶۲ نفر مبتلای قطعی به کرونا بوده و ۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی افزود: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون  ۴۹ هزار و ۸۸۰ نفر بهبود یافته اند.

یزدان پناه گفت: در شبانه روز گذشته ۱۷۱ رپید تست انجام شده که ۹ درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در شهرستان های گچساران و بویراحمد و از ۳۲۱ نمونه pcr انجام شده ۲۸ درصد موارد مثبت و بيشترين مبتلایان در بویراحمد، گچساران و بهمئی بود.

وی افزود: رفتار اجتماعی مردم در کنترل اپیدمی ویروس کرونا بسیار موثر است. چنانچه بسیاری از افراد بی‌توجهی عجیبی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند که این امر می‌تواند مُخرب بوده و در صورت تداوم، عاملی برای مقررات سختگیرانه‌تر در راستای جلوگیری از شیوع این بیماری باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با توجه به ابتلای استانهاي مجاور به كروناي هندي (دلتا) كه سرايت پذيري و مرگ و مير زيادتري نسبت به ساير انواع جهش يافته كرونا دارد ، احتمال درگير شدن استان طي هفته هاي جاري وجود دارد.

یزدان پناه افزود:  لازم است مردم استان دستورالعمل هاي بهداشتي را كاملا رعايت نمود و از حضور در تجمعات و دورهمي ها و مسافرت به ساير استان ها پرهيز کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: