به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۰۷۱۰
|
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
20 دوربین مداربسته در مناطق حفاظت شده محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد باهمکاری اداره کل حفاظت محیط زیست این استان و دانشگاه یاسوج نصب خواهد شد.

به گزارش خبردنا/ بنا بگفته مسوولان اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد، این مناطق حفاظت شده با کمبود محیط بان مواجه بوده که برای نخستین بار، با همکاری دانشگاه یاسوج، 20 دوربین مدار بسته نصب و راه اندازی می شود.

هدف دیگر از نصب این دوربین ها هوشمند سازی مناطق حفاظتی محیط زیست بدلیل کمبود محیط بان است.

اگرچه سالانه هفت محیط بان به محیط بانان استان کهگیلویه و بویراحمد افزوده می شود اما این تعداد با توجه به حجم این مناطق ناکافی است.

بنابگفته هادی سینایی مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد، دوربین های نصب شده در مناطق حفاظتی به آتش سوزی ،صدای اره برقی ، شلیک گلوله حساس بوده و حتی قادر هستند تصاویر مُتخلفین احتمالی شکار و صید را ضبط نموده و بصورت آنلاین به مرکز پایش در اداره کل منتقل کنند.

وی ثبت 22 تصویر از پلنگ کمیاب در 14 هزار هکتار اراضی حفاظت شده محیط زیست در دنا را بی نظیر دانست و از شناسنامه دار شدن 18 قلاده آن خبرداد.

سینایی البته در ادامه، آتش سوزی را بلای جنگل های بلوط استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان و اظهارداشت: 40 درصد از آب شیرین کشور توسط جنگل ها زاگرس تامین می شود اما متاسفانه در سال های اخیر شاهد نابودی این سرمایه های عظیم بدلیل همین آتش سوزی ها هستیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: