به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۰۷۱۸
|
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از هشت استان فاقد جراح کودکان در کشور است.

به گزارش خبردنا، چند روز پیش بود که رئیس انجمن جراحان کودکان، فهرستی از اسامی استان هایی را اعلام کرد که جراح کودکان ندارند.

احمد خالق نژاد، رئیس انجمن جراحان کودکان ایران، استان‌های ایلام، هرمزگان، بوشهر، اردبیل ،کهگیلویه‌ و بویراحمد، کردستان، خراسان جنوبی و شمالی، سیستان و بلوچستان و سمنان را ۸ استان بدون متخصص جراحی کودکان معرفی کرد.

نبود جراح کودک در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد مشکلی است که به دیگر مشکلات مردم استان اضافه شده است، استان محرومی که مردمش باید برای معالجه کودکان شان به استان های دیگر مجبورند سفر کنند.

بدون شک این مورد در شهرها و استان های بزرگی چون تهران مازاد بر نیاز است اما در استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز برخی متخصص ها از جمله جراح کودکان حضور ندارد و این نشان دهنده عدم توازن در توزیع عدالت بهداشتی و درمانی است.

گاهی یک جراح عمومی می تواند بیماری کودک را تشخیص و مورادی را تجویز کند اما در موضوعات تخصصی نیاز است که حتما جراح کودک حضور داشته و کودک را معاینه کند.

کمبود جراح کودکان در یک استان می تواند مشکلات زیادی را برای پدر و مادرها ایجاد کند، اینکه برای معاینه کودکان شان به شهرها و استان های همجوار عزیمت کنند خود خطرات مختلفی از جمله تصادفات جاده ای را به دنبال دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: