به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۰۷۱۹
|
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
فرد تهیه‌کننده و انتشار دهنده فایل PDF آراء نامزدهای انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج که منجر به درگیری و حواشی زیادی در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گردید، شناسایی و بازداشت شد

به گزارش خبردنا، فرد تهیه‌کننده و انتشار دهنده فایل PDF آراء نامزدهای انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج که منجر به درگیری و حواشی زیادی در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گردید، شناسایی و بازداشت شد.

اقدامات این فرد خاطی کاملا خارج از حیطه نظارتی فرماندار بوده است

انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج به پایان رسید و منتخبین مردم نیز مشخص شدند، اما حواشی پیرامون آن هنوز وجود دارد، ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج همزمان با سراسر کشور برگزار شد که حدود ساعت هشت صبح یک فایل pdf در فضای مجازی منتشر و منتخبین این دوره از انتخابات شورای شهر را معرفی کرد که بلافاصله مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد این فایل را تکذیب کرد و اظهار داشت که این فایل کذب است و به هیچ وجه مورد تأیید فرمانداری بویراحمد به عنوان مُجری برگزاری انتخابات نیست اما همین فایل ناقص برای برخی از کاندیداها توقع پیروزی ایجاد کرد.

بعد از کش و قوس‌های فراوان و تجمیع آرای ۹۶ صندوق انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج و انتشار فایل اصلی منتخبین نهایی مردم در انتخابات ششم شورای یاسوج معرفی شدند.

یکی از کاندیداها که در فایل ناقص به عنوان منتخب مردم مشخص شد در فایل اصلی به عنوان عضو علی البدل معرفی گردید که در ادامه تجمع و اعتراض یکی از کاندیداها و هواداران او در جلوی فرمانداری شهرستان بویراحمد را در پی داشت و موجب سنگ پرانی و برخی رفتارهای هنجار شکنانه شدند و خساراتی را هم به بیت‌المال وارد کردند.

سید علی ملک حسینی دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع ۱۰ منتخب برتر انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج اعلام کرد؛ فایل pdf منتشر شده ناقص بود و تمام حواشی ایجاد شده در انتخابات شورای شهر یاسوج، ریشه در همین فایل دارد، لذا با کسانی که اقدام به انتشار این فایل و به آبروی استان کهگیلویه و بویراحمد و نظام خدشه وارد کردند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

امروز شنیده شد که بعد از پیگیری دستگاه قضا و نیروهای پلیس افرادی که اقدام به این فایل ناقص کردند، شناسایی و به دادگاه احضار شدند.

مقصران در این این فایل که کاملا خارج از حیطه نظارتی فرماندار می باشند، امروز به یکی از شعب دادسرای انقلاب اسلامی احضار و مورد سئوال قرار گرفتند. همچنین فرد تهیه کننده و انتشار دهنده فایل PDF در بازداشت قرار دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: