به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۰۷۴۹
|
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
آیا وعده‌های مدیران برای زدودن زنگار محرومیت از چهره منطقه دلیرچ عملی می‌شود؟

به گزارش خبردنا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، بیش از چهل درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در روستاها زندگی می‌کنند، روستاهایی که با داشتن ظرفیت‌های بسیار از نبود برخی زیرساخت‌ها برای زندگی رنج می‌برند.

یکی از این روستاها دلی‌رچ از توابع شهرستان تازه تأسیس مارگون می‌باشد، روستایی با ظرفیت بالای کشاورزی، که از نبود ابتدایی‌ترین امکانات رنج می‌برد.

این روستا در ۳۲ کیلومتری شهر مارگون واقع شده و دارای بیش از ده پاره روستا می‌باشد و با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی هنوز از نعمت گاز، جاده ارتباطی مناسب، اینترنت و شبکه بهداشت محروم است.

مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون به همراه جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برای بررسی مشکلات موجود در روستای دلی‌رچ پای درددل مردم روستا نشست.

دمنده از اهالی روستای دلی‌رچ با اشاره به اینکه این روستا دارای ظرفیت بالای کشاورزی به ویژه در محصولات باغی است، گفت: نبود جاده ارتباطی مناسب باعث شده تا در فصل بارش جاده ارتباطی روستا به صورت کامل مسدود شود و عبور و مرور به سختی انجام شود و شاهد مرگ زنان باردار و افراد بیمار در روستا باشیم.

وی افزود: نبود شبکه گازرسانی در روستا زندگی را برای مردم سخت نموده‌است و زمین‌های کشاورزی با وجود منابع آبی در کنار رودخانه دلیرچ تشنه مانده‌اند.

وی از عدم اجرای طرح هادی روستایی در روستاهای منطقه دلی‌رچ ابراز نگرانی کرد و گفت: کمبود برخی از امکانات در روستا ناشی از وجود سیاسی کاری از طرف برخی از مدیران است.

مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در جمع مردم منطقه دلی‌رچ اظهار داشت: با تمام مشکلات مردم استان کهگیلویه و بویراحمد همواره تمام قد پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و وجود مشکلات انباشته شده در مناطق مختلف بی‌شک ناشی از سوءمدیریت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تحریم‌ها بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران گریزی زد و افزود: برخی از پروژه‌های عمرانی در کشور نیازمند وجود اعتبارات مالی بالایی هست و در شرایط کنونی با توجه به وابستگی بودجه به فروش نفت، تأمین اعتبارات لازم کاری بسیار دشوار است.

روشنفکر با اشاره به تلاش خود و دیگر مسئولان استانی برای افزایش بودجه استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: رشد بودجه امسال استان نسبت به سال گذشته قریب به ۲۰۰ درصد رشد داشته‌است و امیدواریم با تخصیص اعتبارات و با پای کار آمدن مدیران استانی مشکلات در مناطق مختلف مرتفع شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شهرستان مارگون در سال ۹۸ با موافقت هیأت وزیران از بخش به شهرستان ارتقاء یافت، اما همچنان برخی از ادارات دولتی در این شهرستان استقرار نیافته‌اند.

روشنفکر به مدیران استانی برای تلاش جهت استقرار ادارات در شهرستان مارگون تذکر داد و گفت: برخی از مدیران از بدو تأسیس شهرستان مارگون تاکنون تلاشی در این زمینه انجام نداده‌اند.

روشنفکر از جذب اعتبارات محرومیت زدایی و آب و راه روستایی در بودجه سال‌جاری خبر داد و گفت: سعی می‌شود از محل این اعتبارات به ساماندهی جاده ارتباطی منطقه دلی‌رچ کمک شود.

محمد باقر قائمی فرماندار شهرستان مارگون با اشاره به برگزاری شورای برنامه‌ریزی شهرستان مارگون اظهار داشت: قریب به ۱۲ میلیارد تومان از بودجه شهرستان مارگون به توسعه راه‌های روستایی اختصاص داده شده، که سهم راه روستایی دلی‌رچ قریب به یک میلیارد تومان است.

رحمان خادم مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با گازرسانی به روستاهای منطقه دلی‌رچ گفت: لوله اصلی گاز به طول ۳۲ کیلومتر از مرکز شهر مارگون انجام شده‌است و ادامه کار و اتصال روستاها به شبکه گاز منوط به اجرای طرح هادی روستایی از طرف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

رسول فرهادی مدیرعامل شرکت آب و منطقه‌ای در رابطه با تأمین آب کشاورزی منطقه دلی‌رچ اظهار داشت: مطالعات طرح آب‌رسانی به مزارع کشاورزی با همکاری جهاد کشاورزی انجام خواهد شد و در صورت نبود موانع مجوز برداشت و پمپاژ آب به مزارع کشاورزی انجام خواهد شد.

امیدوار معاونت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با اجرای طرح هادی روستایی منطقه دلی‌رچ اظهار داشت: یکی از اولویت‌های کاری این نهاد اجرای طرح هادی برای بهبود زندگی مردم است.

وی افزود: اجرای طرح هادی روستایی در هر منطقه‌ای از طرف بنیاد مسکن منوط به اجرای تعهدات سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان نظیر آب، برق و گاز است، چرا که اجرای عملیات این دستگاه‌ها مستلزم حفاری و کنده کاری در سطح معابر می‌باشد و به محض آماده شدن شرایط طرح هادی روستایی اجرا می‌شود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
راه درست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
0
0
په خوش چی کنه
نام:
ایمیل:
* نظر: