به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۰۷۵۱
|
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
در نشست پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان بویراحمد عنوان شد:
رئیس مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد از قرمز شدن رنگ کرونا در این شهرستان خبرداد و شرایط کرونایی را شرایط بحرانی خواند.

به گزارش خبردنا، " محمد یزدان پناه " در نشست پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان بویراحمد گفت: وضعیت کرونایی شهرستان بویراحمد یک وضعیت قرمز است و لازم است که پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه نظارت ها بر کارکرد باغات تفریحی در شهر یاسوج باید دوچندان شود، اظهارداشت: باید هشدارهای لازم از طریق مختلف، رسانه‌ها و صدا و سیما به اطلاع مردم برسد.

رئیس مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد از اداراتی که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوتاهی می‌کنند، گلایه کرد و خاطرنشان کرد: ادارات باید بیش از گذشته پروتکل‌های بهداشتی را مدنظر قرار دهند و از پذیریش ارباب رجوع بدون رعایت پروتکل‌های و ماسک خودداری کنند.

یزدان پناه گفت: سه سالن برای واکسیناسیون تجمیعی کووید 19 در شهر یاسوج تجهیز شد و در حال خدمت هستند.

وی تاکیدکرد قرار است در روزهای آینده با همکاری سپاه یک سالن دیگر در روستای گوشه جهت واکسیناسیون جمعیت تحت پوشش مراکز درمانی کاکان، مهریان و مادوان تجهیز شود.

کرونای جدید خطرناک تر از کرونای قبلی است

فرماندار شهرستان بویراحمد هم در این جلسه به صنوف مختلف مستقر در سطح بازار شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد هشدار داد و گفت: صنوفی که در سطح شهر یاسوج در حال فعالیت هستند باید به دقت مورد نظارت و رصد قرار بگیرد و با کسانی که برای منافع خودشان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد قانونی صورت بگیرد.

مجید احمدی از ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بویراحمد خواست که بیش از گذشته بیماری کرونا را مدنظر قرار دهند.

وی گفت: بیماری جدید کرونا بسیار خطرناک‌تر از گذشته است و به کسی رحم نمی‌کند و اگر مردم رعایت نکنند، خودشان ضرر می‌کنند.

احمدی افزود: باید مراسمات ترحیم و تشییع طبق روال و دستورالعمل‌های ستاد کرونا انجام بگیرد و البته تجمع‌های گروهی در سطح شهرستان بویراحمد ممنوع بوده تا بتوانیم از این بیماری عبور کنیم.

فرماندار شهرستان بویراحمد از محدودیت‌های کرونایی در سطح این شهرستان خبرداد و یادآورشد: باید ورودی‌های سطح شهر یاسوج همانند گذشته مورد کنترل و نظارت قرار بگیرد.

احمدی گفت: به غیر از مشاغل گروه یک از قبیل نانوایی‌ها، میوه فروشی‌ها، مراکز درمانی، فروشگاه‌های مواد غذایی و... ، سایر مشاغل در شرایط وضعیت قرمز تعطیل هستند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: