به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۰۷۶۴
|
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
برای نخستین بار انجام شد:
در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و معاون سیاسی امنیتی استاندار و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد اولین پرواز از یاسوج به مقصد مشهد مقدس با هواپیمای شرکت هواپیمایی پارس‌ایر انجام شد.

به گزارش خبردنا/ "عنایت انصاری‌فرد"، مدیر فرودگاه یاسوج در خصوص راه‌اندازی این پرواز گفت: چهار ماه پیش که به عنوان مدیر فرودگاه یاسوج معرفی شدم ابلاغیه‌ای از شرکت فرودگاه‌های کشور داشتم که حاوی بندهای مختلفی بود و وظیفه دارم که این بندها را انجام دهم. مهمتر این که استاندار و نماینده ولی فقیه نکاتی را در همان بدو ورود ما به استان اشاره کردند از جمله اینکه کهگیلویه و بویراحمد مردمان ۱۰۰ درصد شیعه دوازده امامی دارد و همه خواستار اتصال پرواز پایتخت طبیعت ایران به پایتخت معنوی کشورمان مشهد مقدس هستند.

وی افزود: در خصوص پروازهای یاسوج- تهران تحولی انجام شد وقتی فرودگاه را تحویل گرفتیم هفته‌ای دو پرواز به تهران داشتیم که مردم و مسئولان اذیت می‌شدند و هم اکنون علاوه بر هواپیمایی ماهان همچنین پارس‌ایر را آوریم تا پروازها بیشتر شود.

مدیرفرودگاه یاسوج اظهارکرد: درخصوص افزایش پروازهای تهران و برقراری مسیرهای جدید با تمامی شرکت‌های هواپیمایی مکاتبه کردیم و اکنون هیچ شرکت هواپیمایی نمی‌تواند گلایه داشته باشد که با آن‌ها مکاتبه نشده است همچنین مشوق‌هایی به آنها دادیم و در عوارض فرودگاهی نیز تخفیف‌های ویژه ای به آنها داده شد که شرکت هواپیمایی پارس وارد استان شد و پروازهای تهران را افزایش دادیم و اکنون نیز پرواز مشهد را برقرار کردیم. به پروازهای کنونی اکتفا نخواهیم کرد و باید روزانه دو پرواز از یاسوج به تهران و بلاعکس داشته باشیم و تا زمانی که در این منصب باشم این کار را انجام خواهم داد.

انصاری فرد خاطرنشان کرد: باید با برقراری چنین پروازهای مسافرت زمینی را به تاریخ بسپاریم چرا که محور توسعه هر استان فرودگاه و پروازهای آنست.به زودی شاهد پروازهای باری هم خواهیم بود و حمل و نقل هوایی را فعال می‌کنیم چرا که استان در زمینه صنعت و کشاورزی ظرفیت‌هایی دارد و ما می‌توانیم از این استان با تمام کشور ارتباط هوایی داشته باشیم.

وی با تشکر از استاندار کهگیلویه و بویراحمد به دلیل پیگیری مشکلات فرودگاه یاسوج تصریح کرد: این امکان وجود دارد که فرودگاه یاسوج بین المللی شود قرار است طرح توجیهی آن را آماده کنیم که این طرح آماده شده و چند روزی هست که موافقت هواپیمایی کشوری اعلام شده و ما می‌توانیم پروازهای کربلای معلا و نجف اشرف را نیز از این فرودگاه داشته باشیم.

مدیر فرودگاه یاسوج با تاکید بر این که پرواز یاسوج- مشهد به حمایت مردم و مسئولان استان نیاز دارد، ادامه داد: در صورت حمایت نشدن پرواز یاسوج- مشهد باطل می شود. از این طریق است که در گرفتن مجوز پروازهای زیارتی به نتیجه خواهیم رسید. متاسفانه خبر دار شدیم که پرواز روز جمعه هنوز مسافران آن تکمیل نشده که بر ما استرس وارد می‌کند بنابراین از مدیران استان خواهشمندیم که شرایط فرودگاه را در نظر گرفته و به همین منظور مشوق‌هایی داده‌ایم از جمله اینکه به صورت اقساطی می‌توانند مسافرت کنند و پارس‌ایر نیز اقساط یک ساله را برای کارمندان دولت پذیرفته است.

انصاری فرد با بیان خوشبختانه نرخ‌های در نظر گرفته شده برای استان ما از همه استان‌های کشور نیز پایین‌تر است، عنوان کرد: پرواز یاسوج - مشهد ساعت ۱۳ و ۱۰ دقیقه روز سه شنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰ یا ۳۶ زائر انجام شد. این پرواز بخاطر شرایط کرونایی و رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی حداکثر با ۳۶ نفر مسافر انجام می شود.

وی در خصوص هزینه بلیط پرواز "یاسوج- مشهد" که روزهای سه شنبه و جمعه انجام می شود، تصریح کرد: هزینه بلیط رفت و برگشت با هتل و صبحانه، نهار و شام سه میلیون تومان است که برای کارکنان دولت بصورت ۳۰ درصد نقد و ۷۰ درصد اقساطی خواهد بود و برای مابقی اقشار هزینه بلیط رفت یاسوج- مشهد یک میلیون و ۵۰ هزار تومان بدون هتل، صبحانه، نهار و شام است.

انصاری بیان کرد: البته شرکت پارس ایر جهت رفاه زائرانی که از کارکنان دولت نیستند طی قراردادی با بانک ملت جهت دریافت وام سفر آنها را به بانک معرفی می کند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یاسوج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
0
0
سلام
تشکر میکنم شرکت پارس ایر و مدیر فرودگاه و استاندار و ...... که پرواز یاسوج به مشهد راه اندازی کردن سپاسگذارم
انشاالله صداو سیما هم اطلاع رسانی کنه تا مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با پرواز یاسوج به مشهد زیارت کنن
نام:
ایمیل:
* نظر: