به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۰۷۷۴
|
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲
مدیران دستگاه‌های اجرایی مشکلات را اولویت بندی کنند و به نیازهای اساسی مردم نظیر آب، اینترنت، راه ارتباطی و روستایی توجه ویژه کنند.

به گزارش خبردنا" مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد،دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، شهرستان دنا از روستاهای خرسان و کتاب در بخش پاتاوه شهرستان دنا بازدید کردند.
دهیار روستای خرسان با اشاره به مشکل آب آشامیدنی در روستا، اظهار داشت: آب آشامیدنی روستا هم از نظر کیفیت و هم از نظر حجم جوابگوی مردم روستا نیست.
وی در ادامه خواستار ساماندهی شبکه انتقال آب به روستا شد و گفت: منبع ذخیره آب روستا باید بهسازی شود و لوله‌های انتقال آب نیز تغییر کنند.
وی همچنین از مشکلات موجود بر سر راه آب کشاورزی روستا اشاره کرد و گفت: در گذشته پمپاژ آب کشاورزی از رودخانه با همیاری مردم روستا راه‌اندازی شده‌است،که هم‌اکنون مجری طرح بابت راه‌اندازی مبلغ ۷۰ میلیون دیگر طلب دارد و خانواده بوده که در این روستا کارت یارانه خود را برای راه‌اندازی پمپاژ آب گرو گذاشته است.
جوانان روستای خرسان نیز از نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی و مسئولان درخواست نمودند به ساماندهی ارتباط اینترنتی روستا توجه کنند.
یکی از جوانان این روستا گفت: برای برخورداری از اینترنت پرسرعت، اکثر اوقات مجبور هستیم با موتور به منطقه پل‌قره در شهرستان لردگان برویم و خطر تصادف را به جان بخریم.
مردم روستای «کتا» نیز خواستار بهبود معابر روستا و ارتقاء شبکه اینترنت در روستا و ساماندهی جداول آب کشاورزی و اجرای طرح هادی روستایی بودند.
آذری دهیار روستای کتا با اشاره به عدم اجرای طرح هادی در روستا گفت: معابر روستایی در روستا وضعیت مناسبی ندارند.
وی همچنین خواستار بهسازی جداول کشاورزی روستا شد و افزود: با توجه به پتانسیل موجود در زمینه کشاورزی در صورت توجه و همکاری در زمینه بهسازی جداول و آب‌رسانی به مزارع می‌توان شاهد رونق و اشتغال در روستا بود.
آذری در ادامه به مشکل اینترنت در روستا اشاره کرد و گفت: کیفیت پائین اینترنت در روستا باعث مشکلات زیادی به ویژه در ایام کرونا برای تحصیل دانش‌آموزان شده‌است.
مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در این بازدید خطاب به مدیران حاضر در جمع گفت: مردم ولی نعمتان انقلاب هستند و اگر امروز هر کدام از ما پست و مقامی دارند، مدیون حضور همین مردم در صحنه‌ها هستیم.
وی به مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه حاکم بر جامعه گریزی زد و گفت: امسال با تلاش‌های صورت گرفته اعتبارات مناسبی در قالب بودجه و خارج از بودجه به استان اختصاص یافته‌است.
روشنفکر در ادامه خاطرنشان کرد: بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی، در برخی از مناطق محرومیت همچنان خودنمایی می‌کند و باید گفت وجود چنین مشکلاتی در شأن مردم نیست.
وی خطاب به مسئولان گفت: تمام تلاش خود را برای مرتفع نمودن مشکلات مردم به کار ببندید و با اولویت بندی مشکلات، به رفع مشکلات اساسی که دغدغه مردم هستند نظیر آب، اینترنت، بهسازی جداول کشاورزی و راه و مسکن توجه لازم شود.
در پایان این بازدید مدیران دستگاه‌های اجرایی گزارش آخرین روند خدمات دهی و رسیدگی به مشکلات مربوط به روستاها را ارائه دادند و مشکلات موجود را بررسی و برای حل آن قول مساعد دادند.

نام:
ایمیل:
* نظر: