به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۰۷۸۰
|
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد:
آتش از شب گذشته تاکنون به جان مراتع و جنگل‌های منطقه نارمک گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد افتاده و هر لحظه بر شدت آن افزوده می‌شود.

به گزارش خبردنا، به دلایلی نامعلوم شب گذشته شعله‌های آتش در مراتع و جنگل‌های ارتفاعات نارک از توابع شهرستان گچساران آغاز شد و با وجود تلاش ماموران منابع طبیعی، مردم و غیره همچنان ادامه دارد.

 در یک دهه اخیر به صورت مستمر شاهد آتش‌سوزی و در یک کلام نابودی جنگل‌های زاگرس به ویژه در استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم و با آغاز فصل گرم درختان چندین صد ساله بلوط ایستاده می‌میرند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویر احمد می‌گوید: آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات نارک گچساران از شب گذشته آغاز و همچنان ادامه دارد که برای کنترل و مهار این آتش‌سوزی نیازمند همکاری جدی مدیریت بحران هستیم.

غلام‌حسین حکمتیان اصل با اشاره به اینکه ماموران منابع طبیعی مشغول کنترل و مهار آتش هستند گفت: شدت گرما و سخت گذر بودن منطقه کار مهار را سخت کرده و به شدت نیازبه حضور بالگرد داریم.

وی عمده پوشش منطقه را بلوط و زالزالک عنوان کرد و افزود: برای مهار آتش‌سوزی درخواست بالگرد کرده‌ایم.

حکمتیان اصل افزود: هنوز دلیل آتش‌سوزی و میزان خسارت وارده مشخص نیست.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران نیز از آتش سوزی گسترده در جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات منطقه نارک این شهرستان خبر داد.

 مجید نظری گفت: این آتش سوزی از ساعت ۲۳ شب گذشته شروع شده است.

 وی افزود: هم اکنون حدود ۸۰ نفر نیرو در حال تلاش برای مهار آتش در این منطقه هستند، برای مهار به موقع و سریعتر درخواست کمک دارم.

 رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران گفت: به جهت سخت گذر بودن منطقه، برای کنترل و مهار به موقع و سریع‌تر آتش‌سوزی درخواست بالگرد داده‌ایم که یک فروند بالگرد در حال اعزام به منطقه است.

 نظری در خصوص علت و برآورد اولیه از میزان خسارات وارده هم تصریح کرد: هنوز علت این آتش‌سوزی معلوم نیست و میزان خسارات وارده نیز پس از مهار آتش مشخص می‌شود.

وی گفت: عمده پوشش جنگلی منطقه نارک که دچار آتش‌سوزی شده بلوط و زالزالک است.

نام:
ایمیل:
* نظر: