به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۰۷۸۵
|
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد که باید استان کهگیلویه و بویراحمد را در دولت آینده از حاشیه ها و مسائل حاشیه ها دور نگه داشت چرا که مردم استان هیچ علاقه ای به حاشیه سازی و مسائل چالشی ندارند.

به گزارش خبردنا/ " حجت الاسلام حاجی سید محمد موحد " در دیدار با جمعی از دهدشتی های مقیم یاسوج گفت: باید استان کهگیلویه و بویراحمد از مسائل حاشیه ای درون استانی که برخی با شیوه های مختلف بدنبال طرح آن هستند دور نگه داشت.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم یاسوج یعنی دهدشت ، دهدشت یعنی یاسوج ، گچساران یعنی یاسوج ، یاسوج یعنی گچساران، اظهارداشت: باید از مسائل چالشی که هیچ نفعی برای مردم استان ندارد پرهیز کرد.

نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس یازدهم گفت: اگر من بخواهم چنین مسائل حاشیه ای را مطرح کنم خیلی مسائل دارم اما معتقدم باید نگاه ما عمیق باشد و باید دست به دست هم بدهیم و وحدت را سرلوحه توسعه آینده استان و کشور  قرار دهیم.

موحد تاکیدکرد: باید مثل رزمنده هایی که در دفاع مقدس یکی پس از دیگری میدان را در می نوردیدند ما نیز مسائل جزئی را کنار بگذاریم و نقش اساسی خود در کلان کشور را بروز و ظهور دهیم

وی با برشمردن برخی از ویژگی های مدیریتی و توانمندی مدیران کشوری، خاطرنشان کرد: بسیاری از عزیزان این استان از خیلی آقایان در مدیریت کشور برتر نباشند کمتر هم نیستند.

موحد گفت: در حوزه مدیریت جز سلامت ، پاکی و توان چیز دیگری از مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور شاهد نبوده ایم و در کلان کشور هم مدیران خوبی از استان داشته ایم و داریم که خوب درخشیده اند و اگر شرایط برای دیگران هم فراهم شود با تمام قدرت می درخشند.

نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما معتقدیم باید توان خود را فراتر از مسائل حاشیه ای بکار بگیریم، خاطرنشان کرد: برای توسعه کشور و استان همگی باید دست به دست بدهیم و راهی جز این هم نداریم.

موحد با اشاره به نشست خود با در یکی از بخش های حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ، ادامه داد: پریروز در جمعی از دوستان جلسه ای را مربوط به یکی از بخش های حوزه انتخابیه بود، نکاتی طرح کردند و بنده هم عرائضی تقدیم کردم.

وی گفت: یک برادری در ابتدای سخن یک نکته ای را گفت، من جواب نقضی به ایشان دادم، گفت: آقای زید بن بکر، در وضعیتش یک مطلبی را اینطوری کجا گذاشته و من نمی توانم جوابش را بدهم. گفتم من چه کنم که شما بی اطلاع اید و چه کنم که من حیاء و آن چیزی که باعث شد مردم را وارد چالش های بی نتیجه نکنم به من اجازه نمی دهد خیلی از مسائل را مطرح کنم؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: اعتبار آب چهار شهر کهگیلویه بزرگ در سال 98، 35 میلیارد تومان بود که یک میلیارد و 200 میلیون تومان تخصیص یافت اما اعتبار آب کشاورزی حوزه دیگری 80 میلیارد تومان بود و 70 میلیارد تومان تخصیص گرفت.

موحد با اشاره به پروژه انتقال آب از رودخانه ایدنک به حومه غربی دهدشت هم ادامه داد: این پروژه 14 سال است که در جریان است و تنها 22 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی گفت: روزی که من آمدم مُدیر آب و پیمانکار را خواستم و گفتم این تو بُمیری ها آن تو بُمیری نیست، یا بذار و برو یا شروع کن.

موحد افزود: الان که با شما صحبت می کنم حدود 70 و خورده ای میلیارد دارد و ما نمی گذارم مشکل اعتباری داشته باشد.

وی با اینکه امروز از جاده دهدشت پاتاوه که آمدم، واقعا لذت بردم، یادآورشد: هر قسمتی شما نگاه می کنید جهادگران عزیز دارند با تمام توان و قدرت تلاش می کنند و در موقع خودش عرض می کنم که پیشرفت فیزیکی آن در یکسال گذشته چقدر است.

موحد، اعتبار تخصیص یافته به محور پاتاوه - دهدشت در یکسال گذشته را 230 میلیارد تومان عنوان و اظهارداشت:  این موقعیتی که خدا فراهم کرده و این توفیقی را که به بنده ارزانی داشته باید تمام توان و قدرت خودم را بگذارم تا در یک مدت مُعین، آنچه مردم خواستند زمینه اجرایی شان فراهم شود.

نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس یازدهم شورای اسلامی گفت: در طول دوران نمایندگی به طور قطع خیلی از پروژه ها را بالای 200 ، 300 و 400 ساعت وقت گذاشته و دنبال کرده ام.

موحد با اشاره به پروژه بیمارستان دهدشت و مشکلاتی که داشت هم تصریح کرد: هرجای صحبت من نقض داشت آقایان بهداشتی بگوئید، مگر شرایطش به جایی نرسیده بود که سرمایش آن در این هوای گرم پنکه است؟

وی گفت: حدود 12 میلیارد تومان از وزیر بهداشت یکجا گرفته ام برای تغییر سرمایش و گرمایش دهدشت و پولی که در یکساله گذشته برای حوزه بهداشت و درمان استان گرفته ام چند برابر پول سال های گذشته است.

نماینده کهگیلویه بزرگ به پیگیری های خود برای برای تامین برق پایدار در این حوزه انتخابیه هم اشاره و یادآورشد: در برق شهرستان کهگیلویه ، از آقای دشت بزرگ مدیرعامل برق منطقه ای استان خوزستان بپرسید که بالای چند 10 میلیارد تومان آورده ایم که مردم با حداقل خاموشی و با حداقل مشکل برخورد کنند.

موحد گفت: در شهرستان بهمئی در حوزه برق در طول این مدت که کارش سامان گرفت، 137 میلیارد تومان هزینه شده است که برخی به خودشان اجازه ندادند بگویند آن کسی که یقه آقای دشت بزرگ را در هر هفته می گرفت و رهایش نمی کرد تا این پول را گرفت " موحد " بود و البته من وظیفه ام بود چون خادم مردم هستم

وی به برخی از پروژه های حوزه ورزش در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ هم اشاره و ادامه داد: در حوزه ورزش، فقط در یک فاز از وزارت نفت 20 میلیارد تومان گرفته ام.

موحد گفت: کمتر مجموعه ، سازمان ، وزارتخانه و تشکیلاتی وجود دارد که موحد در آنها بیش از 20 بار حضور پیدا نکرده باشد و فریاد مظلومیت این مردم را صدا نزده باشد.

این نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی افزود: در یکی از سازمان ها حدود 2 هفته پیش رفتم و رئیس آن سازمان دستور داد بطور اختصاصی برای راههای روستایی حوزه انتخابیه قیر بدهد و از مدیر استانی تعهد گرفت تا این قیر فقط برای روستاهای انتخابیه باشد.

برخی بدنبال این هستند جمله ای از ما بگیرند و به دیگران برسانند تا کارها انجام نشود

موحد با طرح این سوال که شما خیال می کنید برای سد آبریز چندین جلسه گذاشته ام؟ ادامه داد: بنظر شما برای بیمارستانی که مراحل نهایی آن درحال انجام است و قراراست به بیمارستان دهدشت اضافه شود چقدر با چالش مواجه شدم؟

وی گفت: یکی از آقایان که طرف این قضیه بود چند روز پیش در مجلس به من گفت شما در یک سخنرانی در دهدشت به من حمله کرده اید و باید بگویم دقیقا دوستان منتظر این هستند یک جمله ای از ما بگیرند و به طرف منتقل کنند که کار انجام نگیرد.

نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی افزود: ببینید ، به جای اینکه دست به دست هم بدهیم که همراهی و هماهنگی کنیم اینگونه دوستان ما عمل می کنند.

موحد با اظهار امیدواری از اینکه پروژه های در دست اجرای کهگیلویه بزرگ به مرحله اجرا برسند، اظهارداشت: من وظیفه ای دارم و انجام می دهم و اگر کوتاه بیایم احساس می کنم خیانت است.  

 

نام:
ایمیل:
* نظر: