به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۰۸۱۱
|
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با ایلنا:
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در این استان میزان آتش سوزی ها زیاد است و عامل اصلی این آتش سوزی ها انسانی است، اظهارداشت: امیدوارم رسانه ها به این موضوع بپردازند تا شاهد این حجم آتش سوزی ها در استان و جنگل های آن نباشیم.

به گزارش خبردنا/ حسین کلانتری در پاسخ به سئوال ایلنا از گچساران که آخرین وضعیت آتش سوزی در ارتفاعات نارک و منطقه حفاظت شده خامی شهرستان گچساران چگونه است؟ خاطرنشان کرد: از شروع آتش سوزی در ارتفاعات نارک یک دستگاه بالگرد به همراه تعدادی از نیروهای امدادی به محل آتش سوزی اعزام و خوشبختانه در ابتدا نیز موفق به مهار بخش هایی از آتش سوزی شدند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی دو مرحله موفق به خاموش کردن کامل شعله های آتش شدیم اما متاسفانه وزش بادهای شدید، این شعله ها را دوباره روشن و متاسفانه بخش های دیگری از ارتفاعات طعمه حریق شدند.

کلانتری از اعزام یک فروند بالگرد ارتش به غیر از بالگرد اول به ارتفاعات نارک گچساران به همراه نیروهای امدادی جدید خبرداد و یادآورشد؛ مجوز پرواز ۲ فروند شرکت نفت گچساران را از وزارت نفت گرفتیم و از سویی از نیروهای تیپ ۴۸ فتح یاسوج ، نیروهای ادارات محیط زیست ، منابع طبیعی ، شهرداری ها و نیروهای محلی استفاده کردیم.

وی گفت: هم اکنون در محل آتش سوزی ارتفاعات نارک گچساران هستیم و شورای تقسیم کار در محل ارتفاعات با حضور برخی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار و البته امکان پرواز بالگرد هم اکنون در شب وجود ندارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پرواز بالگردها از فردا شروع می شود، یادآور شد: وزش باد و سخت گذر بودن ارتفاعات امکان حضور نیروهای امدادی برای خاموش کردن شعله های آتش را نمی دهد.

کلانتری گفت: برای خاموش کردن شعله های آتش در ارتفاعات نارک گچساران و ارتفاعات خامی به طور حتم باید از بالگرد استفاده کرد و راهی جز استفاده از بالگرد نداریم.

وی اظهار امیدواری کرد که تا فردا عصر از گسترش شعله های آتش در این ارتفاعات جلوگیری شود و نیروهای امدادی به توانند مجموعه آتش را مهار کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد: در مناطق آتش سوزی نارک و حفاظت شده خامی آسیبی به وحوش نرسیده چرا که فاصله آتش سوزی تا محل زندگی وحوش زیاد است.

جنگل های ارتفاعات نارک گچساران چهار شبانه روز است که در شعله های آتش خاکستر می شود. منطقه حفاظت شده خامی گچساران نیز از شب گذشته طعمه حریق شده است و همچنان در آتش می سوزد.

نام:
ایمیل:
* نظر: