به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۰۸۲۱
|
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
مدیرکل بحران استانداری خبرداد:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از سوخته شدن جنگل های منطقه حفاظت شده خامی گچساران خبرداد و آن را بیرحمانه خواند.

" محمد محمدی " در گفت و گو با خبردنا گفت" متاسفانه شعله های آتش از روز پنج شنبه هفته گذشته ابتدا بخش هایی از ارتفاعات نارک گچساران را فرا گرفت و سپس ارتفاعات حفاظت شده خامی نیز طعمه حریق شد.

وی با بیان اینکه چهار فروند بالگرد از سوی ارتش، وزارت دفاع، شرکت نفت و جمعیت هلال احمر در این مدت درحال انتقال نیرو به منطقه حفاظت شده خامی گچساران جهت خاموش نمودن شعله های آتش هستند، خاطرنشان کرد: وزش باد، گرمای طاقت فرسا و صخره های بسیار سخت، کار را برای نیروهای امدادی سخت کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه اکنون سه نقطه از منطقه حفاظت شده خامی درگیر شعله های آتش بوده و برای این سه نقطه باید نیروهای امدادی اعزام شود.

محمدی از رسیدن شعله های آتش به نزدیکی روستای مارین گچساران در حوالی منطقه حفاظت شده خامی این شهرستان خبرداد و یادآورشد: شعله های آتش به بخشی از ارتفاعات نارک نیز رسیده است.

وی گفت: حجم شعله های آتش بسیار بالا بوده و خامی به شکل نگران کننده ای در حال آتش گرفتن است و البته تمام تلاش ها جهت خاموش نمودن این شعله ها در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از تجمع نیروهای مردمی داوطلب در روستای جهادآباد برای اعزام با بالگرد به محل آتش سوزی ها هم خبرداد و اظهارداشت: یک فروند بالگرد هم اکنون در حال انتقال نیروهای مردمی بوده و البته تا ساعاتی دیگر تعداد بالگردهای خدمات رسان بیشتر خواهد شد.

محمدی گفت: بخش زیادی از شعله های آتش مهار شده اما متاسفانه وزش باد و صخره ای بودن ارتفاعات اجازه بیشتر پیش روی را به نیروهای امدادی در خامی و نارک نمی دهد و از سویی بالگردها امکان آب پاشی لازم را نیز ندارند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
0
0
این همه پول و سلاح می‌دهید به طالبان و حزب الله
خریدن یک هواپیمای آتش خاموش کن برای کل کشور کافی هست
نام:
ایمیل:
* نظر: