به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۰۸۲۲
|
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گرمای هوا و وزش بادهای تُند را عوامل خاموش نشدن شعله های آتش در ارتفاعات نارک و خامی شهرستان گچساران عنوان کرد.

به گزارش خبردنا " ، کیامرث حاجی زاده در نشست اضطراری ستاد مدیریت بحران گچساران گفت: با دستور ویژه استاندار کهگیلویه و بویراحمد، یک فروند بالگرد بهمراه بسیاری از تجهیزات و امکانات از روز جمعه هفته گذشته برای اطفاء حریق به گچساران ارسال و با پیگیری های انجام شده این تعداد بالگرد به چهار فروند رسید.

وی با بیان اینکه مدیران کل ادارات مدیریت بحران استانداری، منابع طبیعی و آبخیزداری و حفاظت محیط زیست استان به مناطق آتش سوزی اعزام شدند و پا به پای فرماندار گچساران بودند، اظهارداشت: شرایط منطقه و گرمای شدید و وزش باد شدید مانع مهار آتش در این چند روز شده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: : در شهرستان فرماندار به عنوان فرماندهی عملیات و روسا باید آماده باش حضور داشته باشند چرا که بعد از مصوبات شورای تامین قوانین شورای مدیریت بحران لازم اجرا است.

حاجی زاده از تخصیص اعتبارات ویژه برای ادارات مقابله با آتش سوزی ها در اراضی جنگلی و مرتعی این استان هم خبرداد و خاطرنشان کرد: حدود یک میلیارد تومان برای خریداری تجهیزات به ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری و حفاظت محیط زیست استان اعتبار تخصیص داده شد.

وی گفت: اکنون باید نیروهای انسانی توسط بالگرد به منطقه اعزام شوند و امکانات لازم نظیر دستگاه های دمنده به ارتفاعات ارسال تا شاهد خاموش شدن شعله های آتش در این ارتفاعات باشیم.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کشور ما جز ۱۰ کشور با بلای طبیعی است، تصریح کرد: سامان دهی مدیریت بحران در کشور نیاز است و نقص مدیریت تنها مربوط به استان ما نمی‌شود.

حاجی زاده با بیان اینکه این یک واقعیتی است که ما باید بدانیم در بحث بلا و مدیرت بحران یک سری قوانین است که هنوز نقص دارد، عنوان کرد: قانون مدیریت بحران بیان شده اما هنوز ملزومات آن به درستی بیان نشده است.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: