به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۰۸۲۶
|
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹
شهردار سی سخت با اشاره به پروژه‌های در دست احداث در سی‌سخت گفت: همه این پروژه‌ها می‌تواند محرک توسعه سی‌سخت در آینده باشد.

به گزارش خبردنا :، علی فرد در نشست با خبرنگاران به مشکلات و معضلات شهر سی‌سخت اشاره و اظهار داشت: در روزهای ابتدایی که به عنوان شهردار سی‌سخت منصوب شدم شهرداری وضعیت مطلوبی نداشت ۴۵ روز تعطیل بود و همه چیز تحت تاثیر یک بحران بود.

شهردار سی‌سخت عنوان کرد: گلایه‌ها و دغدغه‌های پرسنل اولین بحرانی بود که با آن مواجه بودیم تلاش کردم این دغدغه را به حداقل برسانیم به همین دلیل پرداختی به پرسنل شهرداری را به روز کردیم.

وی با اشاره به بدهی‌های انباشته شده در شهرداری سی‌سخت عنوان کرد: تاکنون ۱۳ میلیارد از بدهی‌های شهرداری پرداخت شده که ۸ میلیارد آن مربوط به حقوق عقب مانده پرسنل شهرداری است، ضمن اینکه بعد از ۱۲ سال در راستای تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر اقداماتی صورت گرفت.

این مسئول در ادامه اقدامات شهرداری سی‌سخت گفت: از سال ۶۲ تاکنون یک برگ سند مالکیت در شهرداری صادر نشده بود اما طی دو سال اخیر ۴۲ مورد سند مالکیت صادر شد. همچنین ۸ هزار هکتار  زمین که متعلق به شهرداری و در اختیار راه و شهرسازی بود به شهرداری بازگردانده شد که در مرحله صدور سند است.

فرد با اشاره به سایر خدمات شهرداری در حوزه پسماند و سایر حوزه‌ها گفت: کارخانه سنگ‌شکن شهرداری بعد از ۷ سال و سی‌.ان.جی بعد از دو سال راه‌اندازی شد. کارخانه آب معدنی سی‌سخت که با فراز و نشیب‌هایی همراه بود بعد از دو سال در کمیسیون رفع موانع تولید مطرح و در حال حاضر فعال شده است.

شهردار سی‌سخت با اشاره به فراهم کردن بستر حضور سرمایه‌گذار در شهر توریستی سی‌سخت گفت: به دنبال راه‌اندازی تله‌کابین، اجرای جاده سلامت و گردشگری، پیست دوچرخه‌سواری و ایجاد پارک جنگلی در ۲۴ هکتار از منطقه نسه‌کوه هستیم که همه این پروژه‌ها می‌توانند در آینده محرک توسعه سی‌سخت باشند.

وی با اشاره به طرح بازآفرینی شهری سی‌سخت گفت: اعتبار طرح بازآفرینی شهری ۱۲.۵ میلیارد تومان است، سوله بحران شهرداری سی‌سخت طی روزهای آینده در این شهر کلنگ‌زنی می‌شوند.

شهردار سی‌سخت به پروژه پارک بانوان این شهر هم اشاره و عنوان کرد: پارک بانوان در ۶ هکتار طراحی شده و برای بهره‌برداری به ۱۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد اما به دلیل کمبود بودجه، پارک تنها ۲۵ درصد پیشرفت کرده است.

شهردار سی‌سخت به اقدامات شهرداری پس از زلزله سی‌سخت اشاره و عنوان کرد: ۲۵۰۰ سرویس رایگان حمل آواربرداری منازل مردم صورت گرفت و نیروهای شهرداری در کنار سایر نیروها کار آوار برداری انجام دادند. ۴۰۰ کانکس سپاه توسط شهرداری حمل و در مکان پیش‌بینی شده مستقر شد.

وی با بیان اینکه نیروهای شهرداری بسیج شدند و تاکنون ۸۵۰ فقره پروانه ساختمانی صادر شده گفت: هنوز ۱۲ خانوار که در زلزله سی‌سخت خسارت دیدند برای صدور پروانه به شهرداری مراجعه نکردند که به نظر می‌رسد آنها در فصل سرما با مشکل مواجه شوند.

وی با بیان اینکه زلزله ۱۴۸ میلیارد تومان به شهرداری سی‌سخت خسارت وارد کرد، افزود: تاکنون مبلغ بسیار ناچیزی به شهرداری سی‌سخت اختصاص داده شده است.

فرد بیان کرد: از محل بازآفرینی شهری ۱۰ میلیارد  و همچنین زیرساخت‌ها ۳۰۰ میلیارد به استان ابلاغ شده که ۱۲۴ میلیارد مربوط به عمران شهری است و منتظر تخصیص سهم شهرداری سی‌سخت از این اعتبارات هستیم.

شهردار سی‌سخت با بیان اینکه مدیریت زلزله در اختیار شهرداری بود،خاطرنشان کرد: دغدغه و نگرانی ما وضعیت مردم زلزله‌زده است مردم در این شرایط تحت فشار هستند امیدوارم اعتبارات هر چه سریعتر اختصاص داده شود.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: