به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۰۸۲۹
|
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
استاندار:
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ورود کرونای دلتا در استان شوکه کننده است، روند بستری ها افزایش ۱۰۰ درصدی را نشان می دهد، سرعت گردش ویروس دلتا ۶۰ درصد بیشتر از گونه های جدید این ویروس است.

به گزارش خبردنا/ حسین کلانتری در نشست فوق العاده ستاد کرونا استان، اظهار داشت: طی هفته های گذشته میزان بستری ها کمتر از ترخیصی ها بود و اکنون روند تغییر کرده و میزان بستری ها افزایش پیدا کرده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تنها روز گذشته ۳۲ نفر ترخیصی و ۵۲ بستری داشتیم، افزود: در حال حاضر آمار نزدیک دو برابر  شده است.

کلانتری بیان کرد: ورود کرونای دلتا در استان شوکه کننده است و روند بسترها افزایش ۱۰۰ درصدی را نشان می دهد که این مهم تنها یک پیام به ما می دهد که آماده باشیم.

کلانتری، ابراز کرد: اگر بدون رعایت شیوه نامه ها عروسی برگزار شود و دور همی به این شکل ادامه یابد به طور قطع وارد شرایط بدتری خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه سرعت گردش ویروس دلتا ۶۰ درصد بیشتر از گونه های جدید این ویروس است، بیان کرد: تاکنون در سخت ترین شرایط توانستیم از تلفات کرونایی پیشگیری کنیم ولی این بی توجهی از سوی برخی و برگزاری جشن های عروسی به صورت  متراکم نگران کننده است.

کلانتری با تاکید بر اینکه سلامت مردم دغدغه اصلی ما است، گفت: انتظار می رود مردم مثل گذشته برای قطع زنجیره کرونا کمک کنند.

نماینده عالی دولت در استان، تاکید کرد: نیروی انتظامی نسبت به پلمپ واحدهای متخلف کرونایی اقدام کند.

وی با بیان اینکه آغاز به کار تالارهای پذیرایی با ۳۰ درصد ظرفیت و رعایت  پروتکل های بهداشتی برای رونق زندگی مردم بود، گفت: شب گذشته  تالاری بیش از ۱۰۰ درصد ظرفیتش مردم را پذیرش کرده و این رفتارها تنها وضعیت را بحرانی می کند.

وی خواستار نظارت بیش از پیش نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی بر فعالیت گیم نت ها، تالارها و قهوه خانه ها شد.

استاندار همچنین خواستار برخورد جدی پلیس در خصوص ترددها به ویژه در شهرهای قرمز و نارنجی طبق قانون شد و گفت: محدودیت های تردد اعمال شود و خاطیان ترددهای غیرمجاز با پلیس رو به رو هستند.

کلانتری با اشاره به اینکه ۱۸ هزار دوز واکسن طی دو هفته اخیر وارد استان شده است، خاطرنشان کرد: این مهم از بسیاری از مرگ و میرها جلوگیری می کند.

وی، اظهار داشت: فرمانداران شهرستان های ۹ گانه حتما روز شنبه نشست ستاد کرونا را برگزار کرده و کمیته نظارت برنامه ریزی لازم را در این خصوص انجام دهد.

کلانتری خواستار استفاده از ظرفیت رسانه ها برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم شد و گفت: کارشناسان بهداشت و درمان نیز برای اطلاع رسانی به مردم در صدا و سیمای استانی حضور یابند.
وی، گفت: انتظار می رود مردم در خصوص کرونا  مطالبه گری کنند و شاهد اعتراضات مردمی علیه کسانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند،باشیم تا افراد خاطی بدانند در حال ظلم کردن بوده و دیگران از آنها شاکی هستند.

کلانتری، تصریح کرد: در روز های چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه در کل استان ورود پلاک های غیر بومی به ویژه پلاک های غیر بومی که از شهرهای قرمز وارد می شوند، ممنوع است مگر اینکه سرنشین آن خودرو بومی باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: راهداری، فرمانداری و هلال احمر باتوجه به تجارب خود نیروی انتظامی را برای حفظ شرایط مطلوب همراهی کنند.

وی، بیان کرد: هلال احمر از هفته آینده سفیران سلامت خود را به گروه های مختلف تقسیم کرده و در سطح بازار و در بین مردم با هدف آگاهی بخشی حضور یابند و صدا و سیما نیز گزارش های از این برنامه تهیه کند.

کلانتری از برگزاری آیین افتتاح بیمارستان نرگسی گچساران در ۲ مردادماه خبر داد و گفت: مرکز جامع سلامت لنده و کلینیک دهدشت برای خدمت رسانی به مردم در دستور کار قرار دارد.

وی، افزود: این خدمات در سطح استان پراکنده است.

کلانتری همچنین از تلاش های شبانه روزی کادر درمان تقدیر و تشکر کرد و گفت: زمینه استراحت کادر درمان فراهم شود.

وی، تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم با مشکلات کمتری پیک پنجم کشور را پشت سر بگذاریم.

کلانتری، اظهار داشت: باتوجه به نزدیکی به مهرماه باید تلاش شود مشکلات پیش روی آغاز سال تحصیلی را رفع کنیم.

وی، ابراز کرد: انتظار، درخواست و تاکید ما این است که با تمام امکانات و ظرفیت ها ورود کنیم.

کلانتری با بیان اینکه مصوبه ستاد ملی کرونا تکلیف همه دستگاه ها را مشخص کرد، ابراز کرد: مصوبات وضعیت قرمز باید اجرایی شود و کمیته نظارت با کنترل بیشتری حضور داشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: