به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۰۸۳۱
|
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
شهردار سی سخت:
شهردار سی سخت، مرکز شهرستان دنا گفت: سرانه فضای سبز این شهر ۵ برابر استاندارد است.

به گزارش خبردنا/ «علی فرد» در جمع خبرنگاران افزود: به ازای هر نفر ۱.۵ متر فضای سبز در شهر سی سخت وجود دارد ‌ و سی سخت تنها شهریست چه پنج برابر استاندارد فضای سبز دارد. ‌

وی اظهارکرد: در حوزه ماشین آلات شهرداری نیز اقداماتی صورت گرفت بطوریکه طی ۲۰ ماه ۸ ماشین آلات مختلف به دارایی های شهرداری اضافه کردیم.

شهردار سی سخت خاطرنشان کرد: گرچه زلزله سی سخت با خسارات زیاد مالی، مصدوم شدن تعدادی از شهروندان و مشکلات روحی ناشی از این حادثه طبیعی همراه بود، اما این تهدید فرصتی در اختیار شهرداری این شهر قرار داد تا بتواند طرح جامع شهری را پیاده کند.

فرد تصریح کرد: البته هم اکنون یکی از دغدغه های کنونی شهرداری سی سخت مربوط به افرادی است که در طرح تعریض، اماکن شان در این طرح قرار گرفته اند که باید با حمایت مسئولان استانی و همکاری شهروندان به رفع مشکل بپردازیم.

وی ادامه داد: ۱۵ خانواده زلزله زده سیسخت تاکنون هیچ اقدامی برای ساخت خانه نکردند، این تعداد خانواده طبق طرح جامع نمی توانند اقدام به ساخت خانه کنند و حد نصاب ها برای سطح اشغال طراحی شده مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده است که نیاز است حد نصاب برای این ساختمان ها کاهش پیدا کند.

شهردار سی سخت با اشاره به خسارت ۱۴۸ میلیارد تومانی زلزله به زیرساختهای شهر سخت، عنوان کرد:  ۲هزار و ۵۰۰ سرویس رایگان از طریق ناوگان حمل و نقل، حمل و آوار برداری با ۸ هزار ساعت کار کرد توسط ماشین آلات، حمل و پیاده سازی ۴۰۰ فقره کانکس توسط جرثقیل این شهرداری و صدور ۸۵۰ پروانه ساختمانی برای زلزله زدگان بصورت رایگان در کمترین زمان ممکن را از جمله این اقدامات دانست.

فرد تاکید کرد: در شهرداری سی سخت با کوتاه کردن روند اداری صدور پروانه و افزایش تعداد کارشناسان صدور پروانه تسریع و کار بازسازی واحدهای تخریب شده در این شهر صورت گرفت و صدور پروانه ساخت بصورت رایگان انجام شد. از محل صدور پروانه ساخت برای زلزله زدگان شهر سی سخت شهرداری به صورت رایگان پروانه ساخت برای دیدگان صادر کرده است قرار شد سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به شهرداری تخصیص داده شود که از این میزان تا کنون تنها ۵۰۰ میلیون تومان داده شد.

وی اظهار کرد: پرسنل شهرداری برای معوقات مطالباتشان دغدغه و نگرانی داشتند که هم اکنون پرداخت حقوق آن ها به روز شده و مطالبه ۱۱ بازنشسته این شهرداری نیز به طور کامل تسویه شد.

شهردار سی سخت تصریح کرد: در مجموع ۱۳ میلیارد تومان تاکنون طی مدت ۲۱ ماه اخیر از بدهی ها شهرداری و حقوق معوق کارمندان و کارگران پرداخت کرده ایم و حدود ۵۰ نفر کارگر روزمزدی که ۱۲ سال بلاتکلیف بودند با آن ها قرارداد بسته است.

فرد با اشاره به توسعه فضای سبز، عنوان کرد: ۱۸ هزار و ۵۰۰ اصله درخت و گل زینتی کاشته شد و نیز در این مدت چهار هکتار خانه باغ به باغ و فضای سبز تبدیل شدند.

وی خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات دولتی حدود مبلغ دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جذب و خدماتی همچون آسفالت، جدول کشی، سنگ فرش انجام شد.

شهردار سی سخت ادامه داد: در خصوص تهیه سامانه جامع تفاهم نامه ای با سازمان نظام مهندسی منعقد شده است و این سامانه به روز شده و هم اینک درحال استفاده است و فرایند کاری بصورت الکترونیک پیش می رود.

فرد عنوان کرد: در زمینه طرح جامع شهری بانک اطلاعاتی تهیه شد و ۴۰ درصد از ارزیابی های وضعیت ساختمان ها در زلزله از طریق این بانک اطلاعاتی صورت گرفت و همچنین ۵۶۰ بازدید از وضعیت جانمایی ساختمان ها و سازه ها انجام شد.

وی افزود: در خصوص پسماند این شهر هیچ گونه مشکلی وجود ندارد، کارخانه سنگ شکن شهرداری بعد از هفت سال احیا شد و بخشی از توافقات سال‌های گذشته در حال انجام است.

شهردار سی سخت، راه اندازی جایگاه سی ان جی این شهر بعد از دو سال و تحویل آن به پیمانکار، تعیین تکلیف کارخانه آب معدنی که فراز و نشیب های زیادی داشت، تهیه و تصویب طرح جاده سلامت به طول ۶.۵ کیلومتر، کلنگ زنی طرح بازآفرینی شهری با ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار، طراحی اولیه تله کابین و تامین زمین برای احداث فرهنگسرا به عنوان بخش دیگری از اقدامات شهرداری سی سخت برشمرد.

فرد با اشاره به ثبت املاک شهرداری سی سخت بیان کرد: برای املاک شهرداری ۲۴ فقره سند مالکیت اخذ شده است.

گفتنی است که شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا در فاصله ۳۵ کیلومتری یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است. جمعیت شهر سی سخت حدود ۹ هزار نفر است.

نام:
ایمیل:
* نظر: