به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۰۸۴۵
|
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبرداد:
شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد از مرز ۷۱۰ نفر گذشت.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار قربانیان کرونا استان به ۷۱۳ نفر خبر داد و اظهارداشت: متاسفانه در شبانه روز گذشته سه هم استانی دیگر جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبردنا، پرویز يزدان‌پناه گفت: هم اکنون ۲۳۴ بيمار در بيمارستانهاي استان بستري بوده كه ۹۶ نفر از اين بیماران مبتلای قطعی و ۱۲ نفر در بخش مراقبت هاي ويژه تحت درمان هستند.

وي تعداد بیماران کرونایی بهبود یافته در استان کهگیلویه و بویراحمد را ۵۱ هزار و ۱۱۴ بیمار برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ۴۸۰ نمونه پی سی آر دريافت شده از آزمايشگاه سلولي و مولكولي ياسوج حدود ۳۶ درصد موارد مثبت بوده كه بیشترین موارد مثبت در شهرستان های گچساران، بویراحمد و کهگیلویه است. 

یزدان پناه همچنین از ۲۵۲ نمونه رپید تست ۱۸ درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های گچساران، کهگیلویه و بویراحمد خبرداد. 

دبیر ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از نمونه های انجام شده امروز در گچساران ۵۰ درصد،  در لنده ۶۷  درصد و در  دنا ۴۲ درصد مثبت بوده است.

یزدان‌پناه گفت: از مردم خواهش می کنیم كه رعايت كامل دستورالعمل های بهداشتی را جدی گرفته، در تجمعات و دورهمي ها شركت ننمايند و از حضور در مكان هاي شلوغ و پرخطر خودداري و در صورت داشتن هر گونه علايم بيماري‌هاي ويروسي به مراكز ١٦ ساعته مراجعه کنند.

وی گفت: بیماران کرونایی در صورت مثبت بودن تست كرونا محل قرنطينه را ترك نکرده و ارتباط تلفني روزانه خود را با مركز بهداشت حفظ کنند.

یزدان پناه گفت: اميدواريم شرايطي ايجاد شود كه واكسيناسيون افراد مسن و كساني كه بيماريهاي زمينه اي دارند تكميل شود تا شاهد پيك هاي بعدي در كشور و استان نباشيم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  افزود: با توجه به افزايش تعداد واكسيناسيون تزريقي حتي در روزهاي تعطيل، می طلبد مردم بدون فراخوان به مراكز تزريق واكسيناسيون مراجعه ننمايند.  

 

نام:
ایمیل:
* نظر: